tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 25.05.18 03:00:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16.10.12 10:20:38 
Poissa
Pentulaatikossa

Tekeekö kukaan itse dogeilleen esim. Yrjölän puuroa? Millaisilla tuloksilla?

Itse olen nyt jonkin aikaa kokkailut puuroja ja lisäillyt niihin vaihtelevasti eri lihoja, possua, kanaa ja kalaa kennel-rehulta. Olen myös heittänyt sekaan mm. porkkanaa, mustikkaa, omenaa ja pellavansiemeniä, merilevää ja piimää. Saavat lisäksi myös hiukan jv:n nappulaa ainakin vielä. Vanhempi doggi saa purkista vähän nivelaineita.

Pointtina tässä kysymyksessä oli oikeastaan se, etten ole ollut mihinkään nappulaan täysin tyytyväinen hinta-laatusuhteeltaan. Halvemmissa tuntuu laatu vaihtelevan säkeittäin, kalliimmat ovat oikeasti aivan ryöstöhintaisia, eikä niissä ole mielestäni mitään tarpeellista, mitä ei itse pysty sinne puuroon heittämään. Erikoisruokavaliona mainostettu ruoka saattaa sisältää hiukan jotain yrttiä ja marjaa, ehkä nivelainetta, tai ei ole jotakin tiettyä viljaa vaan se on korvattu riisillä tai perunalla. En tiedä onko se sen arvoista, että hinta nousee lähes sataan euroon säkki.

Mun kanssa voi vapaasti olla eri mieltä :D Eikä tämäkään tapa toki tule halvaksi, mutta tiedän ainakin mitä syötän, miten tuoretta se on ja tiedän mistä maksan. Lisäksi reseptiä voi tarpeen mukaan muunnella ja lihoja vaihdella, enkä todellakaan pidä kokkailua isona vaivana, kun kypsyvät itsekseen uunissa. Jos jokin tietty vilja tai muu ainesosa ei sovi, sen voi jättää pois.Meillä ainakin koirille maistuvuus on ollut ihan eri luokkaa, kuin noiden nappuloiden kanssa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 17.10.12 20:13:10 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Meidän Oiva kasvoi isoksi (1-vuotiaaksi) Yrjölän uudispuurolla + lisukkeilla. Sitten vaihdettiin barffiin mikä oli alunperinkin tarkoitukseni. Olisin mennyt suoraan barffiin, jos olisin saanut riittävän hyvän tuen ja uskallus olisi antanut myöten. Puuro oli meille sellainen suht. turvallinen välimuoto, kun en halunnut teollista muonaa syöttää. Ja hyvinhän Oiva sillä kasvoi. Itse koin puuron tekemisen melko työlääksi, mutta ehkäpä olenkin vain laiska. Barf on sopinut meille kaikinpuolin ja siinä on nyt pysytty. Itse en usko puurojenkaan olevan ollenkaan huono vaihtoehto teolliselle ruualle, mutta vähän pitää mielestäni aiheeseen perehtyä, kun lähtee itse kokkailemaan (tai barffaamaan). Varmaan olet niin tehnytkin. En usko että ne teolliset ruuat voi niin ylivertaisia olla, etteikö niistä voisi uskaltaa poiketa. Ajatella, jos kaikki meidänkin ruokamme olisi kuumennettua, kuivattua, papanoiksi puristettua... :nyyhkis:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia