tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 25.05.18 03:10:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 25.01.12 21:35:00 
Poissa
Pentulaatikossa

Eli mistä tietäis mitä syöttäis..? Meillä koira saanut puolivuotiaaksi asti kasvattajalla Canamia ja kasvattaja vannoo sen nimeen ja on ollutkin hyvä- alkuun maha ai muuta kestänytkään. Nyt kuitenkin mietin että ruokaa voisi saada lähempääkin kuin tilaamalla pohjoisesta, mutta millaista ja mihin hintaan.. Canami tullut maksamaan rahteineen noin 40€/15kg... JahtiVahtia ollaan nyt koittamassa; vuosi sitten ei sopinut mut nyt tuntuis menevän.. Se on edullista mutta tuntuu tuo nappula olevan aika höttöä ja paljon kuullut myös mietityttävää palautetta...

Frankies Progoldin Performancea söi seropini aikanaan ja on hyvä ruoka. Hinta jotain 42€/15kg.. sais tästä läheltä.. Mutta siinä on kalaa- monet dogit kuulemma allergisia..??

Eli mistä sitä nyt tietäis mitä syöttäis kun kaikki sille kuitenkin kelpaa!? :lol:

Profiili  

ViestiLähetetty: 26.01.12 10:40:40 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Minä ainakin koittaisin tuota Frank's prota. Aikoinaan syötin sitä kana-riisiä (olisko ollut perus adult) ja se sopi dogilleni tosi hyvin. Jouduin vaihtamaan siitä pois huonon saatavuuden takia. Syötin myös J&V:tä pitkäänkin mutta järkyttävä yhtä-äkkinen ripuli (niin energiassa kuin kana-riisissäkin) pisti vaihtamaan pois.

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.01.12 13:30:19 
Poissa
Osaa väistellä kuolaroiskeita

Me syötettiin Canamia pari vuotta ja oltiin tosi tyytyväisiä ko. ruokaan, kunnes siinä alkoi vaihdella koostumus selvästi erästä riippuen.

Puolitoista vuotta sitten kesällä kun 6-vuotias urokseni täysin yllättäen kiertyi, kertoi eläinlääkäri että monta tuntia aiemmin syöty aamuruoka oli ollut kuin SEMENTTIÄ mahassa ja suolistossa, oli ollut täysi työ saada sitä tyhjennettyä -> meiltä loppui Canamin syöttäminen seinään. En sitten tiedä tietenkään varmaksi, mutta kovin paljon tuntuu kiertyvän koiria jotka tätä syö.. :/

JahtiVahtia taas en syöttäisi ainakaan urokselle missään nimessä, on kuulunut useammalta eläinlääkäriltä että aiheuttaa virtsakiviä (????) mutta olen kuullut paljon hyvääkin palautetta tästä ruoasta.

Meillä kokeiltiin joku aika sitten Brit sarjaa ja alkuun olin tosi tyytyväinen, mutta kohta ihmettelin kun koira alkoi laihtua. Olin jo menossa verikokeisiin, josko koiralla on joku sairaus kun laihtuu vaan vaikka syö arvoiltaan aktiiviselle nuorelle koiralle tarkoitettua ruokaa eikä se läpikään näytä tulevan, kunnes kuulin että useampi ko. sarjaa syövä koira laihtuu -> ruoka vaihtoon ja kas kun alkoi tarttumaan...

Että saa näissä hakea ja hakata päätä seinään :) Pieni avautuminen kun itse juuri pähkäillyt asian kanssa.

Meille ei sovi Royal Caninin sarjasta roturuoka, mutta Giant/Maxi Adulttiin olen ollut tyytyväinen. Chihulle taas ei voi syöttää mitään RC kamaa kun alkaa välittömästi silmät vuotaa, pikkuherra onkin nyt Hillsin laihisnappulalla :emmämitääntehny: mutta muuten syö pääasiassa lihaa etc. Eläinkauppias suositteli kokeilemaan doggille Hillsiä, se nyt vielä mietinnässä meillä.

Mä olen vakaasti sitä mieltä, että ei ole olemassa yhtä ruokaa joka passaa aina kaikille, vaan pitää seurata sitä koiraa ja katsoa mikä kenellekin sopii. Tokihan meillä koiratkin on eri ikäisiä, liikkuvat (tai liikutetaan) eri tavalla saatikka sitten mitä kenenkin maha kestää jne. Yhdellä närästää liian rasvainen ruoka, toiselle ei sovi vehnä, kolmas ei syö lammasruokaa ja neljännellä lihoo/laihtuu liikaa... jne jne...

Mutta täältähän on juuri hyvä hakea muiden hyviä ja huonoja kokemuksia ja sitä kautta miettiä mitä kokeilisi ja mikä tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta sille omalle koiralle :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.01.12 23:04:21 
Poissa
Kuola poskella

Meijän LikkaPikkanen söi Acanaa ja Aksu syö nyt Orijenia, enkä vaihtais pois. Tyyristä joo, mutta karva kiiltää ja hyvin kasvaa koiruus. Tosi tyytyväinen oon ollu näihin merkkeihin.

Jättiläisen X-treme Emäntä *Pikku-Likka*

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.05.12 18:14:05 
Poissa
Pentulaatikossa

Meillä syödään niinkin peruskamaa kuin Hau Hau Champion Premium perinteinen kana riisi kaikille aikuisille koirille (vehnätön), 15kg säkki vajaa 27 euroa Prismassa. Doggipoika saa lisäksi broileria/lohta ja riisiä. Hyvin on kasvanut, turkki kiiltää, jalat suorat ja vatsa pysynyt kunnossa. Aikaisemmin syötettiin Jahti&Vahti Junior/Energia ja kokeiltiin jotain muutakin välissä (+riisiä ja broiler/lohi), eivät sopineet ollenkaan, vatsa löysällä, hirveät ilmavaivat. Sama juttu oli sakemannipojalla mm Jahti&Vahti Energian kanssa, nykyisellä ruualla paljon parempi. Pikkuinen sekarotuinen narttu voi syödä ihan mitä vaan, vatsa toimii aina normaalisti eikä minkäänlaisia ilmavaivoja. Tuohon ruokaan vaihtamisen jälkeen mm kaikkien koirien turkin kunto parantunut huomattavasti, kiiltää ja näillä 2 pidempikarvaisella on turkki selvästi paksumpi.

Erittäin tyytyväinen olen tuohon Hau Hau:n ruokaan ja hintakin on kohdallaan.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia