tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 25.05.18 03:19:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Syökö doggisi korotetulta alustalta?
Kyllä, syö korotelta alustalta. 90%  90%  [ 101 ]
Ei, syö aina lattia-tasosta. 8%  8%  [ 9 ]
Jokin muu tapa, mikä? 2%  2%  [ 2 ]
Ääniä yhteensä : 112
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.11 11:55:05 
Poissa
Pentulaatikossa

Juu tokihan tuossa on kaikenmoista muutakin kiertymään liittyen, mutta tuon ruokakuppiasian takia nostin linkin tähän topiciin. Ensimmäinen mun tietoon tullut tutkimus, jossa on tarkasteltu korotetun ruokinnan mahdollista osuutta kiertymään - ja perusteellinen yllätys ainakin mulle että se LISÄISI riskiä. :?
Jos joku tutkiva journalisti löytää lisää tutkimuksia aiheeseen liittyen, niin laittakaa ihmeessä linkkejä... Onkohan päinvastaista osoitettu tutkimuksella, siis että korotettu ruokinta vähentäisi kiertymäriskiä?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.11 12:03:21 
Poissa
Pentulaatikossa

Mä olen lukenut myös tutkimuksesta missä korotettu ruokailu lisäsi riskiä 170% joka on aika järkyttävää. :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.11 12:03:26 
Poissa
lähempänä kuin luuletkaan

Tuolla "kiertymä-ketjussa" taitaa olla juuri tästä samasta tutkimuksesta enemmänkin keskustelua heti ensimmäisillä sivuilla. On meinaan sana tutkimus ihmetyttänyt täällä ennenkin.

http://tanskandoggi.takaisin.fi/viewtopic.php?t=2909

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.11 12:44:11 
Poissa
Pentulaatikossa

No niinpäs näyttää olevan... Ja melkoinen kauhuketju tuo keskustelu, hui! :shock:
Mutta mielenkiintoinen on tämä ruokakuppiasia. Toivottavasti joku taho sen merkityksen jossain vaiheessa kunnolla tutkii.

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.12.11 20:48:25 
Poissa
Pentulaatikossa

Korkeelta syödään!

Koira söi alkuun lattian rajassa, mutta huomasin että siitä seurasi ainoastaan köhimistä ja nappulat kummallisesti "räjähti" parin metrin säteelle ympäri lattiaa.
No nostin sitten kuppia korkeammalle ihan itse pitäen ja syöminen rauhottui, nappulat ei enää lentele pitkin lattiaa ja koira keskittyy ruokaan. Koira jopa jättää joskus ruokaa kuppiin, ilmeisesti vatsa siis täyttyyy tasaisemmin korkeammalta syötynä. (?)

Vielä kun sais sen kunnon telineen koiralle aikaiseksi niin ei tarttis enää ite pitää kuppia... :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 06.12.11 10:52:29 
Poissa
Kuola poskella

Korokkeelta murkinoi meijän Aksu :)

Jättiläisen X-treme Emäntä *Pikku-Likka*

Profiili  

ViestiLähetetty: 06.12.11 11:55:27 
Poissa
Sisäsiisti

En sitten tiedä varmaksi liittyykö tämä mitenkään korotettuun ruokailuun. Meillä tämä nuorempi herra on kamala ahmatti ja vetää nappulat kitusiin hirveetä vauhtia. Olin sitten unohtanut nostaa kupit korkeammalle tässä kovassa kasvuvaiheessa ja nyt jokin aika sitten tajusin ne nostaa oikeammalle tasolle. Ja meidän ongelmahan oli se, että monesti n. 3-4 tuntia syömisestä tuli kaikki ruoka ulos ( ei mitenkään säännöllisesti, mutta usein kuitenkin). Minä jo pähkäilin, että onkohan jotain suurempaa vikaa koirassa. Mutta sitten kun muistin nuo kupit nostaa korkeamalle loppui se oksentelu samantien siihen. Joten omassa pienessä mielessä yhdistin tuon oksentelun siihen, ettei ne kupit olleet oikealla korkeudella.

Muistoissa, pitkän matkan rinnallani kulkeneena Kissamuori Vette 22.4.1994-9.10.2012
Jättiläisen Xalmiakki"Cossu"7.5.2009-28.8.2014

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia