tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 24.05.18 23:04:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tokon koulutusvinkkejä...
ViestiLähetetty: 10.04.07 13:44:11 
Poissa
Sisäpiirissä

Ajattelin aukasta tämmösen uuden topicin ihan sen vuoksi et täällä vois kysellä tokoon koulutusvinkkejä!

Eli itse lähden hetimiten kyselemään että onko kukaan opettanu dogille tai jollekkin muulle koiralle EVL tolppaa? Mä olen raapinu päätäni tän kans ja en oikein tiedä et mistä suunnasta lähtis etenee :? Onko jotain tärkeää ideologiaa mistä suunnasta koiran pitäs lähestyä tolppaa ja onko väliä pysähtyykö tolpan taakse/eteen/sivulle? Jos ajatellaan doggia niin senhän täytyy kuitenkin kohtuu lähelle/tolpan viereen pysähtyä koska se 2m on aikas pieni halkaisija siinä ympärillä...Ja ehkä sen tolpan takana olis se paras paikka kun siitä takaviistoon tai sivuille kuitenkin lähdetään. Mutta kertokee neuvoja, nää on vaan pähkäilyjä...

Mutta antakee vinkkejä, ja ennen kaikkea omia kokemuksia! Linkkejäkin voi laittaa jos siellä jokin uusi linkkivinkkikin tulisi eteen :wink: Kiitos jo etukäteen! Ja saa mielellään laittaa niitä mututuntuma omia kokemuksia ja kuulopuheitakin, kaikkea mistä on vaan uutta näkökulmaa asiaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.04.07 20:31:31 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

Joko sä oot tarkastanut mitä Salme Mujunen aiheesta neuvoo? Mä oon tykännyt sen ohjeista kun näitä alkeita on aloteltu. Ne lähtee niin koiran ymmärtämisestä ja asiat tehdään loogisissa osissa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.04.07 05:55:23 
Poissa
Sisäpiirissä

Olen parissa koulutuksesa ollu ja sitä kirjaakin lueskellut :wink: Onko jotain hyviä muita keinoja???? Siis mitä muita konsteja olette koittaneet tai tiedätte että joku on onnistuneesti kokeillut??

Profiili  

Viestin otsikko: Kaukokäskyt
ViestiLähetetty: 20.04.07 14:38:34 
Poissa
Kuola poskella

Ensinnäkin; loistava keskustelun avaus. Joskus sitä vaan voi olla lukossa jonkun liikkeen kanssa ja pienellä vinkillä pääsee taas eteenpäin.

Valitettavasti tolpasta meillä ei ole vielä kokemusta, AVOa vasta reenaillaan. Johon liittyen kysymys. Onko kokemusta millä saisi kitkettyä pois ennakoinnin kaukokäskyistä? Meillä ko. liike suoritetaan nykyään kolmessa sekunnissa ja yhdellä käskyllä :wink: Suoritus menee niin, että ensimmäisen istu-käskyn jälkeen koira pomppaa ylös, katsoo sekunnin, menee maahan, kun ei vieläkään tule namia tai kehuja nousee taas ylös. Sitten tapittaa siinä, että "okei mamma, mä tein tän jo. Tehdään taas jotain hauskempaa." Tuo "hauskempaa" tarkoittaa meillä hyppyä, noutoa jne..

Mietin, että josko sekottaisi pakan ja ottaisi seiso-käskyn jo mukaan, niin tulisi vaihtelua (ei voi ennakoida), mutta toisaalta sitten on se vaara, että otus tarjoaa sitä seisomista kokeessakin johonkin väliin…

Kaikki vinkit otetaan vastaan :)

Se, joka väitti, että onnea ei voi ostaa, unohti koiranpennun.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.04.07 14:55:48 
Poissa
Sisäpiirissä

Kantsii koittaa välillä hämäämistä :wink: Eli kun koira on noussu ekalla istumaan niin vapautatkin sen tai pyydät luokse. Tai sitte toinen mitä voi koittaa niin kun annat käskyn niin heti kun se toteuttaa sen niin kehut. sit vaan pidennät sitä toteutus :arrow: kehu aikaa. ja luonnollisesti jos osaa jo kaukot niin mä ehkä palkkaisin tietty vaan niistä käsketyistä suorituksista, aluks se tietty on ihan eri jos tarvii tekniikkaa hioa, mutta se tehdäänkin lähempänä, ainakin meillä. Varsinkin tuo seiso-maahan-seiso ja istu-maahan-istu setti vaati aika paljon ihan liikerataharjoittelua, jotta se perä pysyy sillä viivalla...Voithan koittaa myös ottaa sekaan seisomista kaukoihin. En usko et se tekee kauheesti hallaa jos koira tosiaan osaa ne käskyt, niin ei sen pitäs tarjota toista liikettä...niinpä, ei pitäis tarjota :wink: vaikka liikkeen viimeseen osioon esim istu-maahan-istu-maahan-seiso-maahan. Olen mä ainakin sekottanu eikä tuo liikkeissä sekoa...viime kokeissa kyllä lähti lompsii mun luo jo ekalla istu käskyllä.... :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.07 12:15:21 
Poissa
Kuola poskella

No niin, nyt ollaan päästy "kaukoissakin" eteenpäin. Sekoitin järjestystä silleen, että joka toisella kerralla jätän koiran istumaan ja toisella kerralla makaamaan. Joskus palkkaan riittää yksi maahanmeno/istuminen ja joskus vaadin pari suoritusta ennen palkkaa ja vapautusta. Nyt otus jaksaa odottaa käskyä ja palkkaa, kun on vaihtelua. Toissa päivänä teimme ekan kerran mielestäni ihan täysin kympin suorituksen (istu-maahan-istu), Sara taisi pikemminkin peruuttaa liikkeen aikana oman mittansa taaksepäin, mutta siitä ei taideta sakottaa :o

En sitten ottanut vielä sitä seisomista tuohon mukaan, voi olla parempi niin, koska siitä ei ehkä ole paluuta tähän yksinkertaisempaan versioon enää. Ainakin hypyn kanssa kävi niin, että tarjoaa istumista heti esteen toisella puolella, joten ei passaa alokasluokassa kisata enää..

Mitenkäs Slurpsilla etenee tolppatreeni?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.07 14:47:36 
Poissa
Sisäpiirissä

Kaukoissa koira ei saa liikkua eteen eikä taakse, ei myöskään sivusuunnassa. Myös "nettoliikkuma" otetaan pistevähennyksin huomioon. Tarkoittaa sitä että jos koira kahdessa liikkeessä menee vaiks 20cm taaksepäin ja seuraavas kahdes saman verran eteenpäin, on siis loppuasennos siinä mistä lähtikin mut on vaeltanut välillä, rokotetaan pisteissä. Hienoa että edistymistä on tullut, treenaus kannattaa
:wink: :wink: Avoimessa liikkumisista ei vielä kauheesti rankaista, mut sit ylemmis kylläkin aika rankalla kädellä.

Meidän tolppa/ruutu treenit on jäissä taas vaihteeks. Löllis on saikulla....taas vaihteeks :cry: :cry: :cry: Kyllähän täs päästiinkin pari kuukautta ilman ontumisia. Tänään olis ollu joukkue treenit ja tasokokeet Sm joukkue kisaan...Ja viikonloppuna kisat muutenkin...Voit uskoa että hieman ahdistaa, mut terveys ja koiran hyvinvointi ennen kaikkea...Onneks jalan ontuminen on helpottanut jo huomattavasti, lihasvamma vaan. Mut pikkulinnut lauleli et oltas kuitenkin suorittava koirakko joukkue SM:ssä :? Toivottavasti terveys kestää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.07 20:33:08 
Poissa
Kuola poskella

Juu, koiran terveys aina ennen kaikkea. Meilläkin oli viime keväänä juuri parhaaseen treeniaikaan tassussa haava. Kyllä harmitti ja koiraa varmaan vielä enemmän. Oltais vielä silloin päästy tosi hyvään treenirinkiin, mutta annoin meidän paikan sellaselle koirakolle, joka pääsi oikeasti paikalle.

Olin jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että kaukoissa taaksepäin liikkuminen ei olis ihan niin paha kuin eteenpäin tuleminen, mutta hyvä, että tuli sekin korjattua. Se pakittaminen varmaan johtuu siitä, että olen jonkin verran palkannut myös taakse, niin Sara voi sitäkin ennakoida. Täytyy siinäkin ruveta siis vaihtelemaan palkkauksen kanssakin..

Paranemisia teille ja toivottavasti pääsette SM:iin!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.08 22:46:58 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Kertokaas meille sitten maahan meno -vinkkejä. Siis sellasia miten saa opetettua nopeammin maahan menemistä. Pelkällä käskyllä Helmi menee, noh... hitaasti tasssu tassulta maahan päin vajoten. Makupalalla jos vie niin se hyökkää sen kimppuun ja pylly pysyy ylhäällä. Ja kaiken lisäks jos mä kyykistyn, se nostaa tassun mun olkapäälle. Siitä kun kieltää sitä niin voi unohtaa koko treenin kun neidillä menee kasvimaa nenään kun ei saanutkaan painia mamman kanssa :BLAH: Lelua jos käyttää niin se menee yhdeks riekkumiseks koko homma. Mä en enää keksi miten edetä :shock:

Great-Golden's Öinen Laulu 1.7.1999-27.12.2005
FI MVA Great-Golden's Brilliant "Vilma" s. 26.12.2000-31.10.2011

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.08 22:52:06 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Onkos teillä huonot namit käytössä :wink:
Ella ainakin tekee salamana ja mitä vaan jos on tarpeeksi hyvät namit käytössä :) Olettaen tietenkin että koira osaa maahan-käskyn.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.08 23:24:26 
Poissa
Melkein sisäsiisti

retja1 kirjoitti:
Onkos teillä huonot namit käytössä :wink:
Ella ainakin tekee salamana ja mitä vaan jos on tarpeeksi hyvät namit käytössä :) Olettaen tietenkin että koira osaa maahan-käskyn.

Lihapullia, kuivattua maksaa, juustoa... Kyllä tuo käskyn tietää, maahan mennään mutta hiiiitaaaasti. Sitä nopeutta tässä kaivataankin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.08 23:39:46 
Poissa

Se palkka ei vaan varmaan ole tarpeeksi tavoiteltava jotta koiruus tahtoisi sen äkkiä. Ajatushan pitäisi olla "kun menen äkkiä maahan saan tuon namin/lelun äkkiä itselleni".
Miten lelun kanssa menee vaan reikkumiseksi?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.01.08 23:55:07 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Lelun kanssa se alkaa todella riehumaan, oon yrittänyt sillä leikittää ja sit siitä maahan mut se menee Helmillä ihan hyppimiseks (sillä on aina ollut kova taipumus hyppiä, kovalla työllä sitä saatu vähemmälle).
Makupalalla on se ongelma, et kun se makupala on nyrkin sisällä, se alkaa nuuskiin ja tökkiin nyrkkiä vaikka kuinka tietäs mikä siellä on.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.08 00:00:47 
Poissa

Jos koira kerta osaa se pitää vaatia myös tekemään ku käsketään ja siitä vasta saa sen namin/lelun. Onko voinut käydä niin että Helmi on saanut palkan kuitenkaan menemättä maahan? Eli oletko ns. antanut periksi?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.01.08 00:06:04 
Poissa
Melkein sisäsiisti

retja1 kirjoitti:
Jos koira kerta osaa se pitää vaatia myös tekemään ku käsketään ja siitä vasta saa sen namin/lelun. Onko voinut käydä niin että Helmi on saanut palkan kuitenkaan menemättä maahan? Eli oletko ns. antanut periksi?

Ei se ole saanut palkkaa jos ei ole mennyt maahan, virhe on vissiin siinä et oon palkannut nuo hitaat maahanmenot. Ja nyt pitäis saada nopeutta ja terävyyttä touhuun.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 96 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia