tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 22.05.18 23:02:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Haukkuminen ja hyökkiminen
ViestiLähetetty: 02.07.12 18:53:49 
Poissa
Pentulaatikossa

Hei!
Onko hyviä vinkkejä kaksivuotiaalle nartulle joka on maailman kiltein mutta jo puolisen vuotta huutanut ja "hyökkinyt" toisia koiria päin.??
Ennen tämän alkua ei ollut mitään mutta tämä varmaan alkoi siitä kun koiran päälle käytiin pari kertaa peräkkäin...nyt se sitten räyhää varmuuden vuoksi itse ensin.. Ja kuljettaessani toisen koirani kanssa tyhmyys ikään kuin tiivistyy enemmän koska toinen koirani on murisija/vinkuja/egoilija..

Ennen tuon nartun uskalsi päästää leikkimään muiden kanssa mutta nyt ei haistamaankaan kun saattaa mennä jäykkänä katsomaan ja yhtäkkiä "hyökätä".. Nyt parin päivän aikana olen huomannut sen tekevän sitä jopa PENNUILLE!

Help!!

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.07.12 02:50:14 
Poissa
Osaa väistellä kuolaroiskeita

Käyttäisin varmuudeks eläinlääkärillä, saattaa olla kipureaktio

www.facebook.com/tellus.danes

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.07.12 06:41:14 
Poissa
Sisäpiirissä

Teillä on luottamuspula ihan siksi, että koiran päälle on käyty. Luottamuksen palauttaminen kestää aikansa ja en muutenkaan päästä ikinä koiraani haistamaan remmissä ketään. Remmissä koira ei pääse käyttämään koko viestintärepertuaariaan ja tulee helposti rähinöitä. Vapaana olen nykyään hyvinkin valikoiva riehumakavereista, koska vanhempi on kipukoira (=lyhyempi pinna) ja nuorempi niin sika, että aikuisilta nartuilta saa taatusti selkäänsä ja huolella. Enkä halua sen hömppälömppäluonteelle sellaista kolausta. Curling-omistaja kun olen :lol:

Miten ne vieraat koirat pääsi teidän päälle? Hihnassa haistelun jälkeen vai singahtiko ne ihan puskista? Hihnassa meillä auttaa,e ttä kierretään hieman kauempaa ja mennään rivakasti ohi. Ei saa tuijottaa vastaantulijoita, toivottavaa olisi mennä maata haistellen ripeästi ohi. Pahimmat räyhät kun ohitetaan, niin otan kaulapannasta kiinni ja katson tiukasti eteenpäin ja mennään aikamoista marssia eteenpäin. Jos vastaantulija punkee iholle, polkaisen jalan maahan ja ärähdän "HÄIVY". Yleensä silloin omistaja nykii koiransa silmät teevadin kokoisina luokseen, on hapan ja yrittää puolustella että koira on ihan kiltti tai syyttää että potkin hänen koiraansa. Voivoi, mun vanhemmalla on kipujensa lisäksi ihan hiivatin korkea puolustusvietti ja jos mä en aja pois, se ajaa kyllä. Ja sitten ei ole kellään enää kivaa. Ja samoin toimin jos metsässä meidän luokse singahtaa irtokoira (vaikka perässähiihtävä omistaja huutaisi sen olevan ihan kiltti). Kutsun omat luokse (yleensä menevät taakseni) ja häädän irtolaisen/irtolaiset. Jotka onneksi tähän asti ovat olleen suurimmillaan kokoluokkaa pystykorva 8)

Me ollaan käyty aikanaan koirakouluttajalla opettelemassa irtolaisten häätämistä ja onneksi ollaan. On paljon helpompaa hoitaa homma kun sen osaa ja se katse koiran silmissä kun olet pelastanut 65+ kiloisen koiran noin kiloisen chihuahuan hyökkäykseltä on aika uskomaton :BLAH:

Rakkaissa muistoissa meidän maailman paras smurffimme
Saradane's Invincible Love (Mila) 28.2.2007-6.8.2012

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia