tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 20.05.18 17:50:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Häkin koko?
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:24:23 
Poissa
Pentulaatikossa

Heips!
Olisikohyvä häkki doggipennulle se 122cm vai 134cm jos ajattelee sen tarvitsevan sitä vain pentuajan ylitse kunnes ei enää pissaile ja tuhoa??
Korkeutta tuolla pienemmällä on 84 ja isolla 114...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:41:40 
Poissa
lähempänä kuin luuletkaan

Hyvä vaihtoehto häkille (varsinkin, jos pennun suunnittele olevan siinä pitempiä aikoja) on ihan kompostiverkosta koottu aitaus. Hintaa paljon vähemmän ja kokoa saa säädeltyä sopivaksi. Tarkoitan siis sellaista neljästä vihreäpinnoitetusta ritiläosasta koottavaa kompostiaitausta (hinta noin 10-14 euroo / 4 palaa), jota voi yhdistellä useampia yhteen ja lisätä aitauksen kokoa. Ainakin Hessu ja Mimmi ovat kumpikin pysyneet sen takana ihan nätisti pikkupennusta alkaen. Tarkoitan siis tuollaista ristikkoa:
Kuva

Profiili  

Viestin otsikko: Häkin koko
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:44:28 
Poissa
Pentulaatikossa

Juu mulla onkin juuri neljä, eikun viisi tuollaista palaa ja ajattelin hyödyntääkin ne jotenkin tässä prosessissa :D Mietin vain juuri sitä että kuinka ne kestää hampaita ja pysy pystyssä...Yli siitä ei varmaan nyt ihan heti tulla mut jossain vaiheessa ehkä...

Profiili  

Viestin otsikko: Nipa
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:48:06 
Poissa
Pentulaatikossa

Innostuin kyllä ajatuksesta juu! Pitääkin säästää penninsä ja painella vaikka Kodin Terraan ostaan komposteja :lol:
Ihana tuo pentu kuvassa- mulle tulossa samanlainen! Onko mistä kennelistä ja kuinka vanha?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:52:37 
Poissa
lähempänä kuin luuletkaan

No vähän nuo ristikot saattaa mennä välillä mutkalle tai pinnoitus kärsiä, mutta muuten on ainakin mulla kestäneet otusten käsittelyn. Ja kun iso raha ei ole kyseessä, niin ei niin harmita ostaa uutta tarvittaessa tilalle. Kunhan ne tukee seinään / huonekaluihin, niin eivät kaadukaan noin vain. Ilman tukea kyllä saavat kyytiä. Hessu ei ole koskaan tullut yli, mutta (vauhti-)Mimmi on kerran kaatanut aitauksensa, kun en ollut tukenut sitä kunnolla. Muuten sekin on pysynyt sillä puolen aitaa, kun olen halunnutkin.

Tuo kuva on vanha, Hessu on siinä just kotiin tullut eli n. 8 vkoa ja nythän kaveri täyttää pian 7 vuotta. Lisää kuvia ja herra Hoon tiedot on tuolla kotisivuilla: www.doggi.fi :D

Viimeksi muokannut nipa päivämäärä 05.01.11 08:54:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko: häkki
ViestiLähetetty: 05.01.11 08:54:37 
Poissa
Pentulaatikossa

Juu aattelinkin et johonkin ne pitää tukea..Ja sit mietin et samasta tavarasta sais katonkin niin olis sellanen köyhän miehen häkki! :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 14:18:24 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Me asutaan luhtitalon alakerrassa niin että meillä on pieni oma piha-alue tuossa oven edustalla. Olen aidannut sen alueen tuollaisilla kompostikehikoilla, ja voin kertoa, että maaliskuussa 2v täyttävä Rambo, jolla uhoa riittää kyllä, ei todellakaan uskalla edes yrittää mennä yli tai koskea kompostikehikkoon muutenkaan :D Hyvin pysyy koira noillakin aisoissa :oops: Ainakin meillä. Jos kompostikehikko on sattunut lasten toimesta kaatumaan, niin Rambohan ei uskalla mennä edes makuullaan olevan kompostikehikon yli. En tiedä mikä siinä eniten jännittää. Mutta hyvin ajaa kyllä asiansa. Häkittämistä en voi kyllä suositella, varsinkaan jos pidempiä aikoja on tarkoitus pitää koiraa häkissä. Tuntikin on mun mielestä liian pitkä aika, koska häkki on kuitenkin tosi pieni tila, vaikka se isoin mahdollinen häkki olisikin. Häkin on tarkoitus olla sellainen koiran oma turvallinen tila, johon koira totutetaan ihan pienestä saakka. Koiraa ei ole tarkoitus sulkea häkkiin useiksi tunneiksi. Toki sellainen ajatus voisi toimia, että häkki olisi ovi auki, ja kompostikehikolla jatkaisi koiralle jaloittelu-aluetta häkin ulkopuolelle. Kompostikehikollahan voi rajata joitakin huonekalujakin niin, ettei koira pääse niitä järsimään ja tuhoamaan, esim. sohvan ympärille kompostikehikko, niin ettei koira pääse sohvalle. Sit olen nähnyt myös tosi hyviä ideoita, että on limpparipulloista leikattu suojat pöydänjalkoihin jne jne. :P

Tsemppiä ja mukavia hetkiä uuden pennun kanssa! :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 14:21:23 
Poissa
Pentulaatikossa

Mekin asutaan luhtitalossa mut ylhäällä- jonotamme alakertaan! :lol:
Ajattelin että työpäivän ajaksi olisin häkittänyt sen mutta en sitten tiedä...Mulla on toinen koira myös josta seuraa mut täytyy miettiä mihin huoneeseen ne sit sulkis...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 15:00:35 
Poissa
Sisäpiirissä

Meidän ensimmäisellä dogilla oli yksi huone käytössä, josta se ei nähnyt ovelle ja silti kuuli kaiken. Ja ovi on sen näköinen, että hunnilauma olisi tahtonut sieltä ulos. Samoin kahva piti kääntää nurin jo kun laps oli 4-5kk, kun muuten se tuli olkkarissa vastaan... Luovutin aikaa myöden ja koira sai koko alakerran (n 80m2) käyttöönsä - ei tuhoja.

Aiko haettiin yhtenä syyskuun sunnuntaina ja jo maanantaina se oli lyhyitä aikoja Milan kanssa kahdestaan samassa tilassa. Milan mielestä doggipentu oli sairaan ällö, se näytti että oksentaa jos pentu tulee lähelle - muttei IKINÄ pärissyt tmv pennulle, lähti vain pois sen tieltä. Nytkin koirilla on päivisin koko alakerta vapaasti käytössä. Aiko paskartelee kenkiä, eli meidän monot asuu hattuhyllyillä, mutta muilta tuhoilta on vältytty. Meidän alakerta on muotonsa puolesta haasteellinen, kun on yhtä avointa tilaa, niin en ole jaksanut tilaa rajailla viritelmillä.

Koiraa en ikinä häkittäisi työpäivän ajaksi. Pentua varsinkaan. Aikon kasvaessa mietin, miksi se yhtäkkiä alkoi pissimään papereiden viereen, kunnes hiffasin, että paperi sijaitsi liian lähellä prinsessan makuupaikkaa :shock: . Koiran sisäsiisteys tulee melko sisäsyntyisesti aikanaan ja liian pieni häkki voi käsittääkseni sitä hidastaa, kun koira joutuu tilan vähyyden vuoksi tekemään tarpeensa lähemmäs pesäänsä, kuin mitä sen luonto sallisi. Näyttelyissä Aiko viettää aikansa häkissä, makaa siellä jalat kohti jeesusta ja kuorsaa. Mutta siellä häkki onkin sen oma turvapaikka, josta se ei aina viitsisi kesken unien edes kehään lähteä... "mee sää, mää vetelen unosia viel tovin.."

Rakkaissa muistoissa meidän maailman paras smurffimme
Saradane's Invincible Love (Mila) 28.2.2007-6.8.2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 15:19:56 
Poissa
Pentulaatikossa

Kiva kuulla kokemuksen syvä rinta ääntä kun mulla ei ole doggipentua koskaan ollu! :D Suunnittelinkin tossa jo että eteinen olis hyvä alue minkä sais melko kivuttomasti rajattua..tietty sit mietti et onko molemmat rajan sisäpuolella vaiko vanhempi ulkopuolella... Hyvä kuulla kokemuksia tuosta sisäsiisteyden ja häkin yhdistelmästäkin. voipi jäädä häkkikin ostamatta kokonaan. tosin,yksi kasvattajasuositteli häkkiä juuri siksi että doggi tuhoaa niin paljon pienenä...monia mielipiteitä tietty.. :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 15:26:47 
Poissa
Sisäpiirissä

Ja monenlaisia doggeja :) Mulla ilmeisen tuhovietittömät, vaikka mattoa (paksu, 2m kanttiinsa oleva) on raahattu pitkin kämppää (ei siis tuhttu, mutta ajankuluksi vähän muutettu järjestystä ja paikkaa), ja ois ollut nahkasohvaakin syödä :) Kengät on meillä ne Aikosta vastustamattomat jutut... ja nekin jää rauhaan niinä päivinä kun halkopinoon on jäänyt klapeja tai oon muistanut antaa täytetyt kongit koirille. Etsippä ketjuja hakusanoilla tanskandoggi ja tuhot - muunlaisiakin doggipentuja on :lol:

Rakkaissa muistoissa meidän maailman paras smurffimme
Saradane's Invincible Love (Mila) 28.2.2007-6.8.2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 15:49:24 
Poissa

Hyi kun käypi korvaan tuo "kasvattaja suositteli häkkiä, kun doggi tuhoaa niin paljon pentuna" :shock: Minä oon kyl ite sitä mieltä, että sellaset kamat pois mitkä haluat säilyttää ehjänä. Laitat ne vaan sellaseen paikkaan mihin koira ei pääse, tai ei pääse niitä ottamaan. Kyllä se koira oppii ajan kanssa olemaan nätisti. Tuo häkittäminen on kyllä ihan vihonviimenen keino, eikä edes harkittavissa mun mielestä. Ajattelepa itse, pieni pentu ei jaksa pidättää vielä koko työpäivää, vaikka ymmärtäisikin että ulos tehdään tarpeet. Siellä häkissä se sitten olisi pissojen ja kenties kakkojen keskellä, ihanan likaisena itsekin sinua odottamassa kotiin. Ei ole hyvä keino, ei millään muotoa. Koiralle paljon sallittua pureksittavaa, mihin se ei voi tukehtua eikä voi satuttaa itseään muutenkaan. Keinoja on muitakin kuin se häkki. :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.11 16:04:33 
Poissa
Pentulaatikossa

No just olin miettiny sitä et häkin ovi olis auki ja noista kompostiverkoista se jaloittelualue jossa vois käydä tarpeillaan...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.01.11 19:21:31 
Poissa
Kuola poskella

täällä mali tyttö 9viikkoa rikkoi kompostikehikon, oli porttina lastenhuoneen ovella ja pentu meni siitä läpi hetkessä :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.01.11 22:22:16 
Poissa

Voin olla väärässä mutta malinois saattaa olla rohkeudeltaan pennusta saakka ihan toista luokkaa ku tanskandoggi. :?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia