tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 20.05.18 19:32:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Protestipissailu(ako)?
ViestiLähetetty: 29.11.10 23:18:51 
Poissa
Pentulaatikossa

No niin, pentu alkaa olla jo tajunnut sisäsiisteyden merkityksen rakkonsa rajoissa. Mutta yksi juttu sillä on vielä, nimittäin "protestipissailu". Kun sen jättää hetkeksikään yksin, vaikka olisi juuri pissattanut ja kakattanut sen kunnolla ulkona, niin jo on lattialla joko pissa tai kikkare tai molemmat, yleensä juuri sillä ovella, josta se haluaisi päästä jonnekin. En tiedä mistä suolenmutkasta se niitä saa edes pantattua...
Juuri äsken se jopa teki pissat, kun mieheni meni toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Pentu raapi hetken ovea, totesi ettei se aukea ja pissasi siihen, vaikka oli juuri tullut ulkoa...

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Mitenpä ootte tilanteet hoitaneet? Itse olen vielä koettanut toimia kuten muidenkin sisäsiisteysongelmien kanssa, ignorettaen koko asian. Ehkä pitäisi tehdä lisää yksinoloharjoituksia, mutta parketit on alkaneet jo irvistellä ja hirvittää... Ensin meillä oli lattia muovilla ja sanomalehdillä suojattu, mutta luin jostakin sen hidastavan oppimista. Sisäsiisteys alkoi kyllä menemään takaraivoon nopeammin, mutta tämä protestipissailu...

Neuvokeepa viisaammat! :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 00:18:53 
Poissa
Sisäsiisti

En oikein osaa muuta neuvoa antaa kun, että ajan kanssa se jää pois. :) Meillä oli samaista ongelmaa, jopa jos ei koira päässyt mukaan vessaan, niin oveen avatessaan törmäsi lätäkköön. Jos ei päässyt sohvalle(mahtunut, kun oli ihmisiä istumassa) käveltiin sohvan eteen ja törkeesti silmiin tuijottaen pissattiin. Sillon ei kyllä naurattanut :lol: Koitettiin kans ihan vaan sitten sivuuttaa koko tapahtuma, mutta tiedä sitten auttoiko se vai tekikö aika vaan tehtävänsä :?

Muistoissa, pitkän matkan rinnallani kulkeneena Kissamuori Vette 22.4.1994-9.10.2012
Jättiläisen Xalmiakki"Cossu"7.5.2009-28.8.2014

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 08:57:54 
Poissa
Pentulaatikossa

Kuulostaa täysin protestipissailulta... Älkää ainakaan siivotko niitä pissoja ja kakkoja koiran nähden :) minkä ikäinen koira on nyt? tekeekö se aina vain noissa tilanteissa vai losottaako koskaan teidän nähden?

meillä oli samanlainen tilanne, koira oli 8kk ja kuseksi vaikka just oltais tultu lenkiltä.. käytiin osaavalla ongelmakoirakouluttajalla helsingissä ja sen seurauksena hävis ne +kaikki muutkin ongelmat :D (esim. tuhoaminen, vetäminen hihnassa, karkailu, kaikkien luokse hihnassa meneminen ja ennen kaikkea "korvattomuus")

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 12:08:52 
Poissa
Pentulaatikossa

Diego on nyt vähän yli 3kk vanha (15 viikkoa lauantaina). Pitääpä alkaa välttämään noita sen nähden siivoamisia, kokeilla josko se tepsisi. Onneks se ei vielä osaa nostaa koipea... :)

Jos jättää yksin kotiin, niin sitten on ihan varmasti kaikki tuutattu mitä ikinä on mahdollista ja sit jos esim. jää toiseen huoneeseen, kuten eilen, niin kuseksii ihan nähden, et katoppa vaan, akka! :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 12:52:30 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Vai protestipissailuja :lol: Mitähän 3kk pentu tietää maailmanmenosta, osatakseen suunnitelmallisesti juonia kataluuksia omistajaansa vastaan? Se nyt tuskin ajattelee pissatessaan sen kummempia, kunhan helpottaa oloaan. Ei näitä kannata hirveästi spekuloida että voi ei, nyt se ei kunnioita mua yhtään :idea:

In loving memory;
Wilhellmiinan Ör-Wökki "Jojo" s. 9.6.2005-17.2.2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 17:39:24 
Poissa
Kuola poskella

Voisiko koiralle rakentaa koiraportin kylpyhuoneen ovalle ja jättää koiran sinne ja suihkun alle sanomalehtiä eli pissapaikan. Minä opetin koirani heti kylpyhuoneeseen pissalle pentuna, juurikin parketteja säästääkseni.
Jos reilun kokoinen pesuhuone niin koira mahtuu varmasti olla siellä sen lyhyen yksinoloajan. Pentu mahtuu käyttämään vielä mahdollista saunaa ja lauteidenalustilaa nukkumapaikkana.
Tämä vinkki sinun hermoja säästämään.

Toisaalta jos pentu tuntuu pissaavan turhan usein on syytä tarkistaa juodun veden määrä ja ettei vaan pissatulehdusta ole tmv ongelmaa.
Pennut kyllä vaan pissaavat usein. Meillä pissatiin todella pitkään vielä sisälle jos yksin jäi. Lattiakaivolla tuo kyllä vieläkin käy jos on jostain syystä esim. pelkopissahätä iskenyt. Kätevää.

Yksinoloharjoituksetkin ovat varmasti paikallaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 18:06:08 
Poissa
Harkitsee isompaa autoa

mun mielestä ton ikäsen pissailut sinnetänne on enemmänki normaalia,
eikä pitäs todellakaan vaatia vielä minkäänlaista sisäsiisteyttä :wink:

toiset oppii todella nopeasti, toiset taas todella hitaasti.....

mun musta tyttö oli lähes vuoden vanhana vast täysin "tupperware", oli
jo aiemmin, mut eka juoksu sotki vähän neitosen päätä.....

eka harlekiinini oli lopullisesti "pullo" tos 9-10 kk ikäisenä.....

tää nykyinen suht samoin ku edellinen, mut koirapuistoilun jälkeen saatto
kusasta jopa tunnin välein, vaik ikinä ei ollu aamusin ongelmia saada
kuivana pihalle, neito kun on erittäin aamu-uninen.... nykyäänkin joudun
aamusin herättämään neitosen aamutarpeilleen :P

mulla siis kokemusta 4:stä nartusta, vuodesta 1988 lähtien :wink:

Rakkaissa muistoissani :ihku:
Grandinas Karmela, ke 1.11-87-2.5-00
Good Works Stunning Gift, mu 15.4-92-27.2-98
Everybody´s Love Dekeleia, ha 13.1-98-28.11-06

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 19:40:23 
Poissa
Harkitsee isompaa autoa

pakko viel lisätä.....

jos laskee tuon 15 vko ihmisen iässä (n. x 7), miten se kai aatellaan,
moniko ihmislapsi on alta vuotisena "kuiva" :?

eli maltti ona valttia tässäkin asiassa, onhan noita suht vanhoja ihmisipanoitakin,
jotka elää vaipoissa jopa 7-8 vuotiaina (tv-ohjelmien mukaan) :wink:

Rakkaissa muistoissani :ihku:
Grandinas Karmela, ke 1.11-87-2.5-00
Good Works Stunning Gift, mu 15.4-92-27.2-98
Everybody´s Love Dekeleia, ha 13.1-98-28.11-06

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 19:51:00 
Poissa
Pentulaatikossa

okei no en tajunnu että pentu on noin nuori, monet kun saattavat puhua 1,5-vuotiaasta koirastakin pentuna 8) ja kuulosti juuri sellaselta tapaukselta joka alkaa murkkuiän lähestyessä protestoimaan :BLAH:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.10 19:55:29 
Poissa
Kuola poskella

Mustakin tuntui aikanaan että Vesku pissi saman tien lattialle kun tultiin sisälle ihan vaan huvikeen :poppari: mutta se ei vaan ymmärtänyt vielä asiaa, ja onhan se paljon mukavampi pissata lämpimässä :P . Mutta tosiaan ajan kanssa se loppui, ja 3 kk on ihan vauva, Vesseli hokas idean n 6 kk ikäisenä että pissat tehdään ulos mutta en muista minkä ikäisenä jaksoi olla työpäivän. Aika nuorena vaikka se ei silloin tuntunutkaan siltä. kun siivosi tyyliin 3 litraa pissaa lattialta tullessaan kotiin. Voihan se pissa myös tulla kun on vähän hämmentynyt ja hätääntynyt että mihin ne nyt lähti kesken kaiken. Tsemppiä kyllä se siitä - ihan oikeesti!!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.12.10 16:39:41 
Poissa
Pentulaatikossa

Ok. :) Meidän vanhempi koira oli täysin sisäsiisti 4kk ikäisenä. On keskikokoinen seropi. Ja tuokin tuntuu hiffanneen jo idean niin hyvin, että tuntui, et tekeekö se sen protestiksi, kun noin 90% tulee jo pihalle (paitsi yksinjäädessä) ja jaksaa pidättää yötkin nykyisin. Mut voi olla yksinjäännissä juuri se, et tulee sit hätä et apua, minne ne meni. Sama kuin oven taakse jäännissä.
Pesuhuone voisi toimia, meillä on vielä sellainen sauna-pesuhuone-kodinhoitohuonekompleksi, jossa tilaa kyllä on. Pittääpä zuumailla. :)

Muoks. Taas pieni kokeilu, pentu ulkoilun (jossa toimitettiin kyllä kaikki) jälkeen suoraan sisälle, pistettiin hetkeksi (n. 5 min) toiseen huoneeseen ja kas - torttua tarjolla... Taitaa alkaa kyllä tuo yksinolon opettelu uusiksi, jos noin hättääntyy.

Ja varmaan siis oikeesti mietitte et tyhmiä tuoki kyselee ja miettii jne. mut mä oon just niitä ihmisiä jotka aina kyselee ja peilailee ajatuksia toisten kans. Paljon paremmin hoksaa kuin yksin pähkäillessä, nytki tajusin et surkuhan sillä iskee eikä protesti. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.12.10 03:11:15 
Poissa
Pentulaatikossa

:) Surku se ainakin mun mielestäni ennemmin on kuin protesti tuon ikäiseltä :) Ja aika vaihteleviahan nuo kuivaksi oppimis-iät on näillä. ekalla dogilla meni vissiin 7-9kk ennen kuin oli täysin sisäsiisti, nyt tää mun "valmistusvikainen" ( = Ylihelppo) doggipoika oli jo 9 viikkoisena TÄYSIN sisäsiisti, ja mä siis olen Tahvon koko elinajan ollut täyspäiväsesti töissä, eli yksinolot on ollu alusta asti 8-9h putkeen. Mutta tän pojan kaa oon muutenkin päässyt ihan liian helpolla, jos ois eka doggi, oisin ihan varmasti tyhmänä kuvitellut että vitsi, näähän on ihan sikahelppoja koiria, otanpa pari lisää kaveriksi :ironiaa: ja tosiaan, oon Tahvon jälkiä joutunut yhteensä vissiin 5 kertaa siivoon, syynä silloin ollut joka kerta hirven luista tullut ripuli, jota sitäkin on jäljistä päätellen pidätelty tappiin asti koska se järjetön kurapaska oli roiskittu parvekkeen oven eteen verhoja myöten :D näyttäen ihan siltä kuin ois koko koira räjähtänyt. OT , mutta olkoon ;)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia