tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 24.05.18 00:35:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.08 10:43:48 
Poissa
Pentulaatikossa

"Miksi pennun on sallittua kiihtyä parista juoksuaskeleesta koirapuistossa? Ajatteleeko se sitten muutaman kuukauden päästä, että "nyt sitä ei enää saa tehdä koska olen aikuinen.." ? Sitä se tekee mitä sille on opetettu ja mitä se aina on saanut tehdä, siksi pitäisikin osata olla määrätietoinen."

No ei se tietenkään ole sallittua, eikä ole ikinä ollutkaan! Komennan ja otan sitä esim. kaulapannasta kiinni ja piän sitä siinä niin kauan että rauhottuu, sitten saa mennä kun on kunnolla rauhottunu.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.08 12:20:30 
Poissa
Sisäpiirissä

Meillä Nova ei hypi mua vasten kun satunnaisesti innostuessaan kehuista lenkillä :lol: Mutta ne oon saanu ihan vaan kieltämällä loppumaan. Meillä ongelmana on hihnan pureminen. Nova ei meinaa millään malttaa lenkkeillä kävellen, vaan se haluaa JUOSTA ja RIEHUA! Se ei kuuntele mua enää siinä vaiheessa kovin lahjakkaasti kun se saa hihnasta kiinni, rupee vetämään sitä nelivedolla ja murisemaan. Siinä vaiheessa ku oon päässy sen kohalle ja komennan "irti" niin se lopettaa. Meillä tän käytöksen laukaisee liian pitkä hihna. Normaalisti Nova kävelee ihan mun vieressä hihna lyhyellä. Sit jos hihnaa on sen verran että Nova kävelee mun edellä, se villiintyy heti. Käyttäisin ton höyryveturin juoksemassa pellolla ennen lenkkiä jos se ei heti hyökkäis noiden kääpiöiden kimppuun ja haluis ottaa niitä mukaan riehumiseen. Tarvii varmaan ensin poistaa sen höyryt ja sit hakea pikkuset mukaan lenkille..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.08 19:31:39 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Mellu kirjoitti:
On aika ikävä todeta, että ensimmäiset "neuvot" aina ovat jotain sellaisia, jotka ovat jollain tavalla väkivaltaisia koiria kohtaan. Mitäs jos miettis ensin, että mistä käytös voi johtua ja oikeasti vaikka soitella jollekin pätevälle kouluttajalle - pyytää käymään tai lähteä itse koiran kanssa ajelulle kouluttajan luo saamaan apua.

Auttaako se "ei hypi" tms. toistamminen koiralle huutamalla, matalalla äänellä tai muulla tavalla jos koira ei vielä edes tiedä mitä ihmettä sillä tarkoitetaan?

Mä en kyllä omaa toimintaani kutsuisi väkivaltaiseksi, vaan ensinnäkin matala ärähdys ja seuraavaksi kovempi ärähdys on verrattavissa emon murahdukseen. Seuraappa vaan pentulaatikon laidalla miten emo rähähtää turhan villeille pentuloille. Sama on tuossa poskinahasta tarttumisessa, en tarkoita mitään repimistä vaan napataan esim. peukalo-etusormiotteella, kuten emokin helposti tekee (tosin ei sormiotteela...) kun pennulla "menee yli".
Tuollaisen vuoden hujakoilla olevan murkkudogin kanssa ei tosiaan tarvi alkaa miettimään mitään syntyjä syviä, että missä syvällä on ongelman oikea aiheuttaja tai suunnata ONGELMAkoirakouluttajalle, sehän vaan koittelee omaa paikkaansa ja kyseenalaistaa omistajan johtajuuden. Osa tekee sen lievemmin, osa kovemmin.

Muoks kirjoitusvirheen...

Great-Golden's Öinen Laulu 1.7.1999-27.12.2005
FI MVA Great-Golden's Brilliant "Vilma" s. 26.12.2000-31.10.2011

Viimeksi muokannut VilmaHelmi päivämäärä 21.11.08 07:57:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.08 23:19:56 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Meillä murahdan Taralle, jos tekee jotain kiellettyä... Auttaa. :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.11.08 23:29:50 
Poissa
Pentulaatikossa

Tänään kävin dogin kans kahestaan lenkillä, eikä tullu yhtään hyppyä eikä hihasta kiskomista! wuhuu. KAi se sitte innostuu niin paljo jos toinenki on mukana..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.08 07:58:22 
Poissa
Melkein sisäsiisti

*sählää täällä*

Great-Golden's Öinen Laulu 1.7.1999-27.12.2005
FI MVA Great-Golden's Brilliant "Vilma" s. 26.12.2000-31.10.2011

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.08 11:40:20 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Mie oon piruuttani kokeillu tota Pet correctoria, ja enpä muuta voi sanoa kun että *elvetin kallista lystiä, pullo tyhjenee lähes päivässä ja jos koira ei oo luonteeltaan mikään herkkis, vaan pikemminkin jäärä, niin pulloja saa olla ostamassa tuon tuosta... En voi suositella, tai sit mä en osannu käyttää sitä. :?

http://www.freewebs.com/perfectsunshines/index.htm

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.08 17:59:28 
Poissa
Sisäpiirissä

Osa koirista ei vaan reagoi siihen suhinaan. Meillä se oli kotireviirin ohituspöhinöissä ihan yks HV-humppa koko suhina, mutta muissa pöljäilyissä taas toimi oikein hyvin. Esim rähinän vapaana ollessaan lopetti heti, vaikka suhisutin ehkä kymmenen metrin päässä. Ja mä siis suhautan (tai siis suhautin) siitä ihan sellaisia alle sekunnin suhauksia.

Rakkaissa muistoissa meidän maailman paras smurffimme
Saradane's Invincible Love (Mila) 28.2.2007-6.8.2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.08 18:12:16 
Poissa
Sisäpiirissä

Joo tuota Pet Correctoria kannattaa säästellä harvoihin valikoituihin hetkiin. :lol: Miulla ittellä on tuo pienempi "taskukoko" ja jos sillä jatkuvasti räiskisi menemään niin loppuisi lyhyeen se leikki.
Koira ei oo herkkä, mutta en sitä tarvitsekaan kuin harvoin. Todella herkältä koiralta tuolla taas saa paskat tulemaan housuun. Itte kokeillut juurikin molempiin, ei herkkään toimii todellakin niin että tekeminen pysähtyy hetkeksi. Todella herkkään en sitten toiste kokeillutkaan, sen verran neitoa säväytti tämä pullo.... Ja miekin tosiaan suihkuttelen sitä ihan vaan semmoset sekunnin suihkaukset, sen verran että kerkiää se lojahdus kuulua.

rottweiler
*LV, EE JMVA Chameur "Ketku" 03/2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.11.08 18:24:36 
Poissa
Pentulaatikossa

Oletko koittanut kieltää ja kääntää huomion johonkin sallittuun. Meidän bokseri narttu pentuna alkoi tekemään aivan samaa: ensin koitettiin vähän ottaa hihnasta kiinni, sitten pompittiin ja päälle vielä voitiin vähän koittaa hihasta kiinni. Kyse on erittäin energisestä neitosesta, joka selkeästi ei vain ollut tyytyväinen pelkkään lonkotteluun hihnassa. Teinpä sitten niin että otin joko kotoa solmulelun mukaan tai useinmiten poimin matkalta jonkun kepin ja annoin tämän tytön suuhun. Samalla kepillä voi välillä vähän leikkiä yhdessä ja taas jatkaa matkaa. TOIMI!!!! Tänäkään päivänä ei juuri mikään hetkauta jos keppi on suussa. Tosin nykyään jos koittaa hihnasta ottaa kiinni, riittää kielto ja lähempää pannasta vain kiinni. Kannattaa kokeilla, varsinkin jos koirasi pitää tavaroiden kantelusta. Tosi helppo ja miellyttävä ratkaisu molempien kannalta!!! :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.03.09 13:01:33 
Poissa
Pentulaatikossa

No nyt ollan jo vähä edistytty parempaan suuntaan eli lenkeillä hyppiminen on loppunu kokonaan, kiellolla kai sen sai loppupeleissä loppuun.. eilen saatiin jopa hölkättyä tosi pieniä matkoja ilman hyppimisiä ja heti ku alko meneen ylikierroksille ni EI:n jälkeen se LOPETTI. olin ihan :shock: ennen siis ku vähänkää nopeempaa rupes käveleen ja otti yhenki juoksuaskeleen ni tuli näitä hyppyhyökkäyksiä. Tottiksessa oli ainaki viime reeneissä vielä tätä ongelmaa, mutta saa nähä ku huhtikuun alussa mennään taas et miten käy :tirp: kouluttajaki sano et johtuu siitä että rupee meneen ylikierroksille, joille se menee tosi nopeesti esim. just toisen koiran näkemisestä, joita sitte tuolla tottiksessaki tietenki on. :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.09 12:48:46 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Meillä tahtoo olla sama ''ongelma'' välillä, että hypitään vasten esim. kun nähdään tuttu ihminen :evil:
Olen sanonut sille ketä vasten hyppii että komenna, mutta eihän toi usko mtn kun ne nyssyttää sille ''elä hypi'' . Sitten pitää ite hieman äänen sävyä muutella ja sanoa tiukemmin sitten ''ei hypi'', joskus tottelee joskus ei. Riippuu paljolti herran mielialasta :lol:
Lenkillä ollessa ei pahemmin hypi, ehkä joskus kun saattaa innostua niin voi tehä, mutta kieltoa kyllä tulee ja yksi kielto yleensä riittää lenkillä. Mutta onhan toki eläimilläkki noita ''huonoja'' päiviä..

Ite en kyllä pystyis tuohon jääkauteen :shock: Ei tulis kyllä mitään, mielenterveys siinä kärsis :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.09 15:27:56 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

Tarkoitin perushuomioimattomuutta. :lol:

Mutta jos koira on ihan out of control, niin kyllä siinä pystyy vaikka
millaisiin suorituksiin, jotta elämä jatkuisi parempana, niin itsellä kuin koirallakin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.09 18:31:36 
Poissa
Kuola poskella

No niin, nyt meinaa tyssätä meijän agiura ylikierroksiin! Muutaman vauhdikkaan esteen jälkeen ollaan äidin reppuselässä ja hihassa kiinni. :x kädet ristiin ja selänkääntö ei tuota mitään tulosta, voihan sinne mamman selkäänki hyppiä, on seki ihan kivaa. korvat on kytketty off asentoon. Kävi mielessä kolinapurkki. :BLAH: kannattasko sillä lähtee kokeileen ite, siis ihan vaan että sitä ravisuttais vähä ja millanenhan ois hyvä purkki josta ei lähtis mikään hirvee mekkala. :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.09 20:44:17 
Poissa
Kuola poskella

Mun edesmennyt koira nappas ranteesta kiinni jos olin liian hidas tai näytin huonosti esteen... :turpaan_tulee: No meillä auttoi että olin nopeampi ja tarkempi. Auttasko joku lelun heittäminen ns palkaksi radan lopuksi niin sais sitä riepoa niin ei tarvii selkään hypätä.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia