tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 23.05.18 13:01:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 30.04.07 16:40:44 
Poissa
Pentulaatikossa

Tällainen tilanne : Kaksi narttua, 1 ½ v.(dalmis) ja 12 vko (doggi). Vanhempi yrittää aika usein nylkyttää pientä, ilmeisesti alistamista? Onko arvojärjestys hakusessa? Painileikit ovat välillä aika rajuja ja kovaäänisiä murinapainileikkejä(ilmeisesti kuitenkin vain leikkiä?

Tuo nylkyttäminen ei näytä kovin mukavalta pienen näkövinkkelistä katsottuna, eikä ole kovin hauskaa esim. kun on vieraita kylässä... Mahtaakohan loppua ajan myötä ja Kannattaako koirien väleihin puuttua? Jos isompi koittaa näyttää että hän on arvojärjestyksessä korkeammalla, teenkö vain hallaa jos menen väliin?

Isompi antaa joskus pienemmän syödä ensin ( syövät tietenkin eri ruokaa, mutta jos on yhteisiä herkkuja tarjolla kupissa), mutta jos on jotain isomman erityisherkkua tarjolla ( esim. porsaankorvat) , isompi hotkaisee omansa ja sen jälkeen murahtaa pienemmälle ja vie myös tämän luun/herkun. Pitää myös huolta omista tärkeistä leluistaan ja vie ne tarpeen tullen pieneltä.

Leikkivät myös joskus ihan rauhallisia leikkejä ja isompi nuolee ja hoivaakin pienempää. Pieni selvästi kuitenkin tykkää isommasta ja toisinpäin myös. Olenko turhaan huolissaan? :( :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.04.07 17:09:07 
Poissa
Sisäpiirissä

Tjaa, miulla ei ole kahta koissua joten siinä mielessä olen vähän paha sanomaan mitään. Mutta itse tekisin niin että kukaan ei muuten mene kenenkään selkään/ alistamaan. Arvojärjestys sinällään varmasti pysyy kuosissaan kun minä johtajana määrään sen. Näin mie ite näkisin asian mutta viisaammat kertokoon, uteliaana myös itse kuulen kuinka asia on hoidettu useamman koissun perheissä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.04.07 18:04:30 
Poissa
Harkitsee isompaa autoa

minä kieltäisin moiset touhut heti, vaikka kuinka vanhemmalla on tietyt vanhemman oikeudet.

ja ehdottomasti, TOISEN SUUSTA EI OTETA MITÄÄN HERKKUJA!!!!!!!!!

mulla aikanaan vanhempi yritti oman juoksunsa aikana astua nuorempaa :shock: , mistä se sitten johtui, selittäköön viisaammat, jokatapauksessa pistin sille AINA heti stopin.

yritti myös joskus tunkea kuononsa toisen ruokakuppiin ja ajaa nuorempaa pois omalta kupiltaan, silloin kyllä läks "niskapersotteella", mun heittämänä, kerta riitti, eikä sitä enään tehnyt.

ymmärrän kyllä vanhemman johtajuuden, TIETYIN RAJOITUKSIN!!!!!!!!!!

Rakkaissa muistoissani :ihku:
Grandinas Karmela, ke 1.11-87-2.5-00
Good Works Stunning Gift, mu 15.4-92-27.2-98
Everybody´s Love Dekeleia, ha 13.1-98-28.11-06

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.04.07 20:15:07 
Poissa
Pentulaatikossa

ok...... :roll: Kiitoksia tiedosta. Entäs nämä rähinäleikit joissa pienempi on alimpana ja huutaa kovin äänekkäästi kun isompi sitä "kiusaa" päällä, näyttää kiusaamiselta, mutta pian pienempi on kuitenkin isomman kimpussa taas kun alta pois pääsee. Mikä sitten on leikkiä ja mikä ei? Missä menee raja? Isompi ilmeisesti kuitenkin tajuaa paikkansa laumassa...?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.04.07 21:10:26 
Poissa
Harkitsee isompaa autoa

tarou kirjoitti:
ok...... :roll: Kiitoksia tiedosta. Entäs nämä rähinäleikit joissa pienempi on alimpana ja huutaa kovin äänekkäästi kun isompi sitä "kiusaa" päällä, näyttää kiusaamiselta, mutta pian pienempi on kuitenkin isomman kimpussa taas kun alta pois pääsee. Mikä sitten on leikkiä ja mikä ei? Missä menee raja? Isompi ilmeisesti kuitenkin tajuaa paikkansa laumassa...?

ihan normaalia, jotainhan se kakara "rääkkää", ku energiaa on vaik muille jakaa.

kyllä se vanhempikin siitä kisailusta nauttii :lol: :lol: :lol:

meillä kun tuo taapero on ainoa koira, minä oon se "rääkättävä", kun neiti pomppii mun päällä yms. ja sillä on hemmetin hauskaa, tosin sit kun menee överiksi, se pitää keskeyttää 8) :wink: :twisted:

Rakkaissa muistoissani :ihku:
Grandinas Karmela, ke 1.11-87-2.5-00
Good Works Stunning Gift, mu 15.4-92-27.2-98
Everybody´s Love Dekeleia, ha 13.1-98-28.11-06

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.05.07 09:38:06 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

meillä kans tuota nylkyttämistä tapahtuu.. Briardi uros aikoinaan yritti astua tuota seropinarttua aina kun narttu oli pidempään poissa ja nyt tuo seropi jatkaa perinnettä tuon 5kk pennun kanssa. Teen lopun jutusta jos sen havaitsen, mut joku arvojärjestys juttu se kuulema on.

Me naurettiin silloin kun briardini oli viel hengissä et jopas on ukko vanhaksi tullut kun astuu jo leikattuja narttuja, mut sit jostain kuulin et se varmistaa sillä vain sen et on ylempi arvoinen..

Noita rähinä-leikkejä ei meillä onneksi harrasteta. Nujutaan kyl mut siihen ei liity ääntä ja se on aina meillä pentu joka nuo leikit aloittaa. Vanhempi kyl yhtyy leikkiin eikä sano kovaa takaisin.. Aikansa nujuaa ja sit kumpikin lopettaa.
Puutun tietysti jos menee riehumiseksi sillä meillä ei sisällä mitään hepulikohtauksia saada.

Yhetisiä leluja on ja kumpikaan ei suusta vie vaan jos on vetolelu niin sit sitä vedellään kimpassa. Luita ja kaikkia muitakin ns. erikoisherkkuja on kummallekkin omat ja niitä vaihdellaan mut ei koskaan ole tarvinnut tapella. Ruokakupistaan tuo vanhempi on tarkka ja sen hyväksynkin. Pentu EI SAA mennä toisen ruokakupille, mutta sama koskee myös vanhempaa, pennun kuppille ei meillä mennä vaikka omat ruuat oiskin syöty ja pennulla ruokaa viel kupissa oiskin.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.05.07 13:34:12 
Poissa
Pentulaatikossa

Olen vain ymmärtänyt että koirien väliin ei pitäisi puuttua ellei ole ihan pakko..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.05.07 14:34:31 
Poissa
Sisäpiirissä

Eräs Oulun seudulla asuva koiraterapeutti kertoi muinoin että hänen oma uroksensa astuu heidän narttua (toinen oli leikattu) eikä hän puutu siihen. Tuumas vaan että "antaa pojan pitää hauskaa...".
Meillä vanhempi uros nylkkäs nuorempaa urosta aikoinaan eikä me siihen niin kauheesti puututtu...hieman voivoteltiin kun toinen on niin höpö...ja alistamisestahan siinä ymmärtääkseni on juuri kyse tai paremminkin arvojärjestyksen näyttämisestä eikä nuorempi koskaan kyseenalaistanut järjestystä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.05.07 19:41:00 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

eli pitäisikö olla puuttumatta.. voisihan tuota kokeilla jos sillä tavalla säilyis turhilta akka-tappeluilta :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.05.07 19:22:38 
Poissa
Pentulaatikossa

Tänään iso aiheuttanut pienelle pari reikää poskeen ja kaulaan :cry: :cry:

Isolla koiralla on nyt ollut viikon verran juoksut

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.07 15:16:53 
Poissa
Pentulaatikossa

Rähinäleikit on selvästi vähentyneet nyt kun olen komentanut vanhempaa koiraa ja isompia rähinöitä ei ole enää edes ollut. myöskään "nylkytystä" ei tapahdu niin usein.

Kiitos avusta :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.06.09 21:18:21 
Poissa
Kuola poskella

meillä vanhempi mutta pienempi uros on nylkyttänyt tätä uutta doggitulokasta ja aina on Pica ainakin istunut...
Liika on liikaa, ja olen asiasta "huomauttanut" Oskulle, mutta kasvattajan mukaan asia on ok, kyseessä on kuitenkin kaksi urosta ja ikäero n. vajaa 6v. ..
Samaa olen kuullut että jokin arvojärjestys asia on, mutta minähän sen lopulta päätän kuka määrää ja käskee :oops: !

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia