tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 26.05.18 00:33:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pissailu
ViestiLähetetty: 03.01.07 16:05:38 
Poissa
Pentulaatikossa

Oon kovasti kehunu kun ton rambon kanssa on menny tosi hienosti...Suurin syy miksi se pois annettiin eli meille oli sen pissailu..no meillähän se ei tehnyt sisälle muutamaa satunnaista vahinkoa huomioonottamatta...mutta nyt..se on merkkaillu koko huushollia..ei auta lyhyet ulkoiluvälit..just tuossa sit pissas meiän uuden imurin päälle.. :evil: mitä tuolle merkkailulle tekee? miten sen saa loppumaan, ennen kun koko huusholli on koiranpissas rambon toimesta..
Muut koirat narttuja, joten eipä oo tätä ongelmaa ennen tullu koettua..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 12:41:43 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Tästä vastauksesta tulee varmaan ihan hillitön sota, ja saarna mua kohtaan, mutta mä tein Rontille näin: Se merkkas kaverin asunnossa sen uroskoiran patjan viereen(kaverilla siis kaks narttua ja yks uros). Mä sain sen rysän päältä kiinni. Otin niskasta kiinni ja pyöräytin sen nenää pissassa, ja "selätin" se lattialle. Siinä sai köllöttää kunnes annoin luvan nousta (jotain 5 minuuttia). Rontti oli silloin 1,5-2 vee, joten sisäsiisteys kyllä oli jo hanskassa. Tiedän kyllä itsekin et noi mun kikkailut ei todellakaan fiksuimmasta päästä ollu, enkä varmasti pyörittelis pisussa Rontin nekkua jos nyt tapahtuis sama. Eli mun konstit ei todellakaan ollu järkeviä, mutta ei se kyl ole sen jälkeen merkannutkaan enää. Oikein hävettää miten tökerösti tilanteen "hoidin". (nimim. eka oma koira, eikä hajuakaan kuinka koiran kanssa toimitaan niin, että se ymmärtää mitä siltä haluan...) :oops:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 12:55:38 
Poissa
Sisäpiirissä

Meidän porukoitten pieni strasseli (cottoni) heräs miehisyyteensä pikkuhiljaa kasvaessaa. Ja vaikka se oli jo täysin sisäsiisti niin se rupes merkkailee (noin 9kk iässä) kun tyttökoiria oli käyny esim heillä. Noh, tämä oli pieni ongelma koska itselläni on 3 narttua,joista kaksi on kylläkin leikattu ja pentu, joten hajujen ei pitäisi olla mitenkään erikoisen houkuttelevia. Eli merkkasi minun luona joka ikisen kolon minkä löysi ja porukoilla merkkas meidän lähdettyä. Tähän auttoi hyvin kastraatio. Jalostuskäyttöä koiralla ei ole, se on ihan kotikoira, joten kun pallit vietiin loppu kuseskelukin. Olin hieman skeptinen tuon kusemisen loppumisen suhteen, sillä Roopea oli kielletty jos jonkinmoisin tavoin, eikä mikään tuntunut uppoavan päähän. Mutta niin vain loppuivat.

Vähän OT:tä mutta uutena vuotena sattui hassu juttu, olin pihalla ihan rauhassa. Kaverini oli luonani käymässä kahden urosdogginsa kanssa. Toinen pojista tuli ihan lungisti viereen ja nosti kinttua MINUN jalalle! Perskules, kenkä ja lahjehan siinä hieman kastui. Se varmaan yritti "kusta mua silmään" mut ei ihan ylettyny :twisted:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 12:59:31 
Poissa

^Mäkin tyhmä leikkuutin Rontin. En tosin tuon merkkailun takia, eihän se siis ollut mikään ongelma, kun vaan yhden kerran kusas sisälle. Leikkuuttamisenkin olisin jättäny tekemättä, jos nyt sais päättää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 13:05:10 
Poissa
Sisäpiirissä

Rontti kans teki tuota joskus kun oli jo sisäsiistiksi oppinut. Rontillahan ensinnäkin kesti hirmu kauan oppia sisäsiistiksi, vaikka oli oma pihakin käytössä silloin.

Nooh, mutta kuitennii, Rontti oli sisäsiisti jo pitemmän aikaa ollut kun se rupesi sitten pissailemaan. Yhtäkkiä saattoi pissata matolle, vaikka ite seisoit metrin päässä niin siihen se saattoi kyykätä.

Meillä toimittiin näin; koiralle toruja tyylin hyi mitä teit, ja sitten se sai mennä kylppäriin häpeemään. Tämä toimi myös siihen kun se silppusi jotakin pientä, Rontilla oli tämmöinen muutaman viikon kestävä tuhokausi jolloin se silppusi muovipusseja ja roskia ja kaikennäköistä. Hyvin pientä tuhoa siis, meillä ei oo ikinä huonekaluihin koskettu, mutta kuitennii. Rontti oli muistaakseni.. öö.. oiskohan ollut jonkin 8kk ikäinen, joten jonkinsortin uhmiskausi kait sillä oli. Mutta pissailu loppui, samoin kuin tuo tuhoaminen, kun sai aina viettää pari tuntia laatuaikaa kylppärissä.. :wink:

Tässä vasta vähän aikaa sitten kävi mielenkiintoinen efekti. Mentiin mutsin luona käymään joulupyhinä ja Rontti meni niin sekaisin niitten narttubernistä että pissaili sitten pitkin seiniä... :oops: Ensimmäisenä nosti jalkaa eteisen kaappeja vasten ja lurautti samalla isäpuolen kenkään, siitä sitten rynnisti häntä heiluen olohuoneeseen ja nosti jalkaa sitten takan reunalle pikkuveljen työkalupakkiin.... :lol: Täytyy sanoa että olisi pitänyt ehkä torua enempikin, mutta itteeni nauratti niin pirusti että ei pystynyt.. Elkeekä kysykö miks minuu nauratti, en tiiä itekään. :oops: Ei välttämättä olis naurattanu jos olisin ollu jossain muualla kuin mutsin luona. Mutta tämmöinen tapaus..

Ja kerran se tuolla miehen luona piippasi pihalle, enkä sitten ehtinyt käyttämään sitä kun tuli vieraita käymään. Nooh, se piippailu loppui siihen ja häntä huiskien sitten meni morjestamaan vieraita ja hirmu jeejee- vastaanoton järjesti siinä. Hätä sitten yllätti, ja yhtäkkiä kyykkäsi matolle pissat. Sitten kun juoksin siihen niin Rontti lähti painamaan ulko-ovelle ja pissasi suoraan miehen kenkään... 8) Mutta tämä siis johtui ihan pissahädästä.

Tämmöistä tarinaa tällä kertaa. :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 13:05:20 
Poissa
Pentulaatikossa

Tuossa eilen illalla tuli ahaa-elämys..meiän 6v nartulla on juoksu :roll: et siitä varmaan alkoi..tänään merkattavaksi päätyi sohva :shock:
Toivottovasti rauhottuu kun tuon nartun juoksu loppuu 8)
Ja kun just oon kaikille sukulaisille jotka epäili Rambon fiksuutta saanu selitettyä että kyllä siitä vielä fiksu koira tulee kun on näinkin pienessä ajassa talon tavoille oppinu :wink: niin sit herra ottaa ja rupeaa huushollia merkkailemaan..no onneksi ne on vaan tavaroita, eipä siinä pääse mitään peruuttamatonta tapahtumaan :D Kyllä noitten ekojen koirien kanssa on oppinu että aina sattuu ja tapahtuu :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 13:06:14 
Poissa
Sisäpiirissä

Ihan silkasta uteliaisuudesta koska itselläni ei ole uroksista hirveästi kokemusta että muuttuko esim. Rontti1 koirulin luonne jotenkin? Vai miksi kadut kastraatiota? Itse nimittäin olen hyvinhyvin tyytyväinen sterilisaation tuomiin "muutoksiin" jos niistä voi muutoksian puhua...ehkä enemmänkin luonteen tasaantumisena...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 13:25:54 
Poissa

No minähän fiksuna tyttönä leikkuutin Rontin se takia, että loppuis se räyhääminen (mistä mä oikeesti oon kuullu nää kaikki jutut, ja tyhmä viel toimin niiden mukaan enempää miettimättä...) No jooh.. Ei loppunu, eli siihen asiaan se ei auttanu yhtään, todennäköisesti pahensi asiaa. Rontti ei ehtiny olla mulla ku n. puoli vuotta, ku leikkuutin sen. Ainakaan se ei ole ollenkaan sellainen seksikone, joka haluaa astua kaikki nartut. Päin vastoin, juoksuiset nartut tuntuu inhottavan sitä...:) Se on niin kamalan rauhallinen ollu aina, vaikea sanoa olisiko se ollu pallikkaana erilainen. Mut nykyään pienien vikojen ohella se on kuitenkin äärettömän helppo ja mukava koira. Ehkä tuo ikäkin voi rauhoittaa jo jonkin verran.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 13:30:26 
Poissa
Pentulaatikossa

Meillä Igor kanssa Caron juoksun aikana merkkasi pariin kertaan. Hän meni aina omaan huoneeseen ja sinne lattialla olevalle patjalle sitten merkkaili. Yleensä kyllä käveli samalla eteenpäin.... No se patja meni kyllä roskiin. Pelkäsin kyllä et jospa igor alkaa merkkailla myös sohvia tms. mutta onneks ei. Samoin hän muuten pissaili Caron päälle. Sitä hän kyllä tosin teki just pari päivää sitten viimeks... Sen mä ajattelin niin et hän haluaa olla eka joka Caron pissan päälle merkkaa ja ennakoi asian :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 17:58:40 
Poissa
Kuola poskella

Meillä kerran kylässä pissi kaapin nurkkaan kun talon oma uros puolinen ajo koira oli siihen merkannut.
Ja yhen kerran on ihan pokkana nostanu jalan isännän kintuille :lol:
Ja toisella kerralla kaverin kintuille ulkona :oops:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 18:13:03 
Poissa
Sisäpiirissä

En tiedä miten muuten vaikuttaa tohon pissailuun se et siihen ex pissakohtaan jää se haju :roll: Ainakin kentällä käytetään tolua sitä hajua estämään. Kun helpomminhan ne urokset merkkaa jo "vanhan" hajun päälle, vissiin :?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.01.07 20:05:56 
Poissa
Pentulaatikossa

juu olohuoneessa tietty kohta, mihin varmasti pissaa aina + nämä uudet merkkauspaikat, kuten se imuri tai olohuoneen sohva :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.07 13:24:06 
Poissa
Pentulaatikossa

Aargh..tänään kohteena oli lasten leluhylly :shock: ja kun mä oon koko ajan komentanu et lelut hyllyyn niin ei oo pissas jos rambo kerkee koipensa nostaa :roll: no eipä auta ku pestä pissasia leluja 8) Joulukuusikin sai osansa..tajuttoman nopea herra :D ei sen perässä ehi koko aikaa kulkea, kun vauvakin(ihmisvauva :D ) vaatii osansa..ehkä me vietetään viikonloppu ulkona..niin ei huusholli oo pissas :wink:
No kuten todettu, tavaroitahan ne vaan on..mut kyllä totuuden nimissä vähän ottaa kupoliin :shock:
Kyllähän tässä huushollissa tekemistä riittäis ihan ilman pissojen siivoustakin..ehkä rambo ajattelee ettei vaan mammalta lopu työt kesken kun välillä ehtii koneellakin istua :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.07 14:18:31 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Meillä tahtoo tuon yhden terästetyn libidon omaavan kaverin jalka nousta kahdesti vuodessa, siis nartun juoksuaikaan(toinen tyttö on steriloitu), tai jos on vieras narttu käynyt kylässä - etenkin, jos on vieras narttu käynyt kylässä. Siihen hajuun tehoaa etikka ja joiltakin ell-klinikoilta saa nimenomaan pissanhajun ym eläinperäisten hajujen poistoon tarkoitettuja suihkeita.
Meillä on tuo etikka ollut tehokas, laimennetaan veteen ja suihkepullosta suihkutetaan, pyyhitään, toistetaan tarvittaessa(siis jos siltä tuntuu - joskus annan vaikuttaa tovin, jos joku otus on etikkakäsittelystä huoilimatta pissinyt uudestaan samaan paikkaan). Lisäksi pesen lattiat ym Klorinilla(laimennus pullon ohjeen mukaan) ihan rutiinisti, sekin vie hajun pois, ainakin siitä päätellen, ettei samaan paikkaan enää ihan heti koipi nouse - lisäksi se desinfioi, mikä on tietty ihmisasumuksessa ihan kiva juttu kun pissoja kerran sisätiloista joutuu siivoamaan. Noita samoja "myrkkyjä" olen käyttänyt myös pentujen sisäsiisteyskasvatuksen aikana. Kannattaa kokeilla että mikä itselle toimii parhaiten. Millään ammoniakkipitoisella ei kuitenkaan kannata edes yrittää pestä pissaa pois, se vain pahentaa asiaa ja koipi nousee hetken päästä uudelleen samaan paikkaan.
Ne pahimmat merkkailupaikat olen tarvittaessa nartun juoksuaikaan pentuaitauksen ja porttien avulla rajannut pois poikien reitiltä, sekin auttaa, ja jos ahkerimman merkkailun kohteena on vaikka eteisen sateenvarjoteline(kuten meillä) niin sen telineen tms voi viedä pois tai rajata portilla eteisen pois reitiltä niin ettei sinne pääse kuin luvan kanssa, kunnes juoksut on nartulla ohi ja tilanne rauhoittuu.

Nimim. "Yhden testosteronihirmun omistaja"
(toinen poika on lapanen, tohvelisankari ja taivaanrannanmaalari, eikä nosta jalkaa ollenkaan, missään - paitsi pressulla peitettyä autoa vasten...)

"People have been asking me if I was going to have kids, and I had puppies instead."
-Kate Jackson-

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.07 11:20:55 
Poissa
Pentulaatikossa

Pakko oli nyt tänne laittaa..loppu merkkailu heti kun nartulta loppu juoksu :lol: Enää tulee satunnaisia vahinkoja, jos mulla kestää turhan kauan saada lapsille ( 3kpl) vaatteet niskaan et päästään ulos :roll:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia