tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 28.05.18 02:50:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.10 13:39:05 
Poissa
Pentulaatikossa

Nyt en oo eilisen jälkeen naksautellu ja silti toi koira mulkkaa mua koko ajan niin ku oisin itse pahuus :D :D Vaikkei se mun mielestä oo mitenkään erityisen pehmeä koira, mut epäluuloa ainakin löytyy.

Mut hyvä kuulla et toi pelko on voitettavissa. Ajattelin sisällä aloittaa kun täällä saa muutenkin paremmin kontaktia, pitää laittaa vaikka telkkari taustameluksi.

Täytyy kyl sanoo ettei oo ainakaan tylsää tää dogin "koulutus" :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.10 22:25:08 
Poissa
Kuola poskella

piia kirjoitti:
hermunen kirjoitti:
Kun koiraa ei saanu yhtään ohjata millään tapaa tekemään mitään liikettä käskyn, vai onko se pyynnön jälkeen, niin Hermunenhan huomas, et: " Ok, tänne ku tullaan, niin ei tarvii totella mitään..." :BLAH:

:BLAH: Miksi sitä pitäisi vielä ohjailla jos se tietää mitä siltä odotetaan/ jos se tietää mitä sana tarkoittaa? :?

No juu, silleen mä kyllä ohjaan, nuorta koiraa että jos sanon vaikka, että: "istu" ja sitten ei tapahdukkaan mitään, niin ohjaan hiukka takapuolesta istumaan.

Ja siihen aiempaan viestiin vielä, että niin se sielä meijän treeneissä meni, että täytyi sallia kaikenlainen konhotus, tai ainakin olla kiinnittämättä siihen huomiota ja odotella, että kyllä se toivottu asia sieltä joskus tulee. Eikä me edetty kiirehtien. Ei todellakaan :D Hermunen on eka koira jonka kans oon naksutellu, enkä siitä hommasta paljon tiedä, jotenka tein vaan mitä käskettiin. Ja kyllähän ne bortsut yms sielä meni vallan mainiosti, mutta jotenki rupes tuntuun, että mun koira kaipaa vähän muunlaista toimintaa treeneissä, ku sitä että ohjaaja vaan passiivisena venttaa sitä, jotain tapahtuvaks. Näin siis homma meni meillä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.02.10 22:59:21 
Poissa
Kuola poskella

Vesku kävi pienenä naksutin kurssin. Toimii sillä ihan hyvin ja innostuu kun se otetaan esiin. Oli vaan parka hieman hidas oppinen sillä naksutin systeemillä (-täytyy itse hoksata mitä halutaan). Esitti aina edellisellä kerralla tehtyjä juttuja viikon kuluttua....Mutta hoksasi kuitenkin ja nyt kun on hiffannut sen systeemin niin olen opettanut esim kapulan antamisen sillä. Hidasta se on mutta hyvää älyjumppaa

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.02.10 21:29:33 
Poissa
Luppakorvat tötteröllä

pam79 kirjoitti:
Vesku kävi pienenä naksutin kurssin. Toimii sillä ihan hyvin ja innostuu kun se otetaan esiin. Oli vaan parka hieman hidas oppinen sillä naksutin systeemillä (-täytyy itse hoksata mitä halutaan). Esitti aina edellisellä kerralla tehtyjä juttuja viikon kuluttua....Mutta hoksasi kuitenkin ja nyt kun on hiffannut sen systeemin niin olen opettanut esim kapulan antamisen sillä. Hidasta se on mutta hyvää älyjumppaa

On eri tapoja käyttää naksutinta koulutuksen apuvälineenä, ei tarvitse odottaa että koira tekee suoraan halutun asian vaan sitä voi myös ohjata haluttuun suuntaan askel askeleelta naksuttimen avulla.

Itse koen että naksuttimen avulla oppiminen on nopeaa. ...tai no se on tietysti suhteellista, esim pepusta painamalla saa heti halutun toiminnon aikaiseksi mutta oppiko koira oikeasti tästä mitään? Tuleeko se istumaan jatkossa ilman takapuolesta painamista? Kun koira oivaltaa asian itse se oppii parhaiten.
Apuvälineiden käyttö koulutuksen apuna vaatii myös kouluttajalta paljon harjoittelua. Jos kouluttaja on hukassa välineensä kanssa niin on varmasti koirakin. :wink:
Tämä nyt ei liittynyt enää pam79 kirjoitukseen, jaarittelua vaan mielenkiintoisesta aiheesta :BLAH:

Meillä myös koirat ovat innoissaan kun naksun kanssa touhutaan ja usein näkee selkeästi miten pienet aivot raksuttaa ja idea lamppu syttyy pään päälle :hymyä:
Koira oppii todella nopeasti tarjoamaan toimintoja ja olemaan innokas ja aktiivinen.

Oliko sulla pam79 ton kapulan kanssa mitään ongelmia? Mulla takkusi ensin mutta nyt ollaan jo voiton puolella :nyökyti:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.10 15:02:17 
Poissa
Kuola poskella

Me harjoitellaan "osissa" eli ensin riittää kun katsoo sinne päin...tökkää nokalla jne...Alkuun tuntu että Vesku ei tosiaan millään hokassu että mitä pitäs tehdä ei oikeen tarjonnut mitään tuijotti minua ihmeissään että näytä nyt vähän merkkiä. Mutta sitten kun se huomasi sen jujun niin on oppinut tosi hyvin. Se oli tosiaan vaan niin huvittava sielä kurssilla kun opeteltiin tekemään kieppi ja ei se oikeen luonnistunut mutta seuraavalla kerralla sitä tarjoiltiin lakkaamatta. Pitkät piuhat...Kapulan kanssa opeteltu kans osissa. Sitten vaan jämähdettiin siihen että se ottaa kapulan suuhun. Ei edennyt millään. Unohdettiin se asia välillä kunnes taas yksi pakkas päivä otin kapulan ja naksun ja kappas sehän rupes nostaa sen mulle käteen. Näköjään tarvii tosiaan työstämisaikaa välillä edetäkseen. Kapula ei ilmeisesti ole kivan tuntoinen suussa tms kun on ollut niin tappista. Keppejä ym tuo kuitenkin.
Asiat jotka on oppinut naksulla tekee tosi innokkaasti ja hyvin. Vaikka jotku asiat on helpompi ainakin veskulle opettaa "näyttämällä" esim sivulle tulo käsimerkillä joka häivytetään vähitellen. Tosin asennon viilausta ym on tehty sitten naksun kanssa.
Pitäs vaan keksiä kaikenmaailman " ei niin tärkeitä juttuja" joita opettais aivojumpaksi. ei vaan mielikuvitus riitä

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia