tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 24.05.18 23:20:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tervehdys
ViestiLähetetty: 09.05.06 14:37:09 
Poissa
Sisäpiirissä

Olin melkis varma että olin tänne joskus jonkun esittelyn riipassu, mutta en sitä kyllä löytäny...muisti varmaan tekee tepposia tässä keväthelteessä 8)

Olen Tiina, asun 20km Jyväskylästä Ouluun päin, maalla, kahden neitosen (J.Dafne &J.Esikko) kanssa, tai neitoset taitavat olla jo hiukan enemmänkin keski-ikäisiä vanhojapiikoja :wink: Työskentelen sairaalassa, etsin vielä sitä "oikeaa" paikkaa joten taloa on tullut kierreltyä sielläkin. Olen kohtuullisen liikkuva yksilö ja touhua koirien kanssa jonkin verran. Niin omien kuin vieraitten.

Koirien kanssa harrastellaan agilityä ja tokoa, vaihtelevin menestyksin sekä tehoin. Kouluttelen myös jonkin verran muitten koiria, tokon koulutusohjaajakurssin päästötokariin olis vielä muutama tunti tehtävä. Agilityä olen harrastanut kolmisen vuotta ja tokoa, en ehkä niin tosissani, pari vuotta. Tänä vuonna ollaan aloitettu kisakokemusten hankkiminen ja ehkäpä saadaan sitä tokopuolen kisakokemusta myös tänä vuonna.

Minua kiinnostaa kaikenmoinen harrastaminen tanskandoggien kanssa. Näyttelyt ovat kyllä tärkeitä, mutta mielestäni näyttelyissä arvostellaan koiran ulkoinen kauneus, luonne ja liikeet, mutta se terveys, fyysinen kunto sekä sekä rakenteellinen kestävyys tulee esille vasta käytössä. Doggien kanssa liian vähän harrastetaan, niillä on kuitenkin hurjasti potenttiaalia harrastepuolelle. Ehkäpä esikuvia on vielä niin vähän. Esikuvanani harrastamiselle on tuo Sanna (Neidit A & C) tuolla Turun suunnalla....Idoli :D

Sisä-Suomen aluejaostossa olen myös jonkin verran mukana ollu, mutta ajanpuutteen sekä vähäisen harrastelijalukumäärän vuoksi jättäydyin niistä hommista. Lisäksi meneillään on omakotitaloprojektin pihankunnostusvaihe....

Ei muuta kuin hyvää alkukesää kaikille!

Tiina

Profiili  

Viestin otsikko: ..
ViestiLähetetty: 09.05.06 20:15:23 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Tervetuloa tänne! Minäkin olen Tiina. :D Ja meillä asustelee tuo Neiti C:n siskolikka Santra. :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.03.07 14:50:06 
Poissa
Sisäpiirissä

Melkis vuosi on vierähtänyt tuosta esittelystä joten pitänee päivitellä jo :wink: Niinhän siinä kävi kun omakotitaloon muutin että se pentukuume taas yllätti ja syksyllä laumaamme muutti Pikku-Myy. Harlekiini energia siis vain lisääntyi talossa :roll: Myyn kanssa olis tarkotus missikisoissa ruveta käymään ja lisäksi harrastelemme pentu agiliitämistä, pentutokoilua sekä koiratangoa...jossa Myy on kyllä parempi kuin minä, minulla askelkuviot sekoittuu helpommin :mrgreen: Eipähän tässä muuta tällä kertaa, "vanhapiiat" vanhenee täällä kotona edelleen (en tarkoita siis itseäni :wink: ) ja kuulo tuntuu valikoituvan heillä entistä enemmän. Toivottavasti nähdään missikisoissa kesällä :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.07 10:31:25 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Täällä kolomas Tiina ja Jyväskylästä, tai oikeastaan maalaiskunnasta =) Esittely on jo tuolla jossain menossa. Nyt odotetaan hartaasti puppeloa joka tulee tuolta Tiina kakkosen alueelta, eli Suonenjoelta, pääsiäisen alla! Liekkö on puppelo jottain sukuva teitin tyttärille :D Kovasti odotan tapaamisia, touhuja ja tutustumisia, kun saadaan naperolle rokotukset kondikseen :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.07 11:45:33 
Poissa
Sisäpiirissä

^Meitä Tiinoja on muuten tällä palstalla pelkästään Vaajakoskelta kolme kappaletta, juurikin tuon toisen Vaajakoskelaisen Tiinan kans naureskeltiin et Vaajakoskella on tainnu olla joku Tiina-buumi joskus :wink:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.03.07 12:37:48 
Poissa

No Vaajakoskella minäkin asun..eiku niin, sehän näkyykin profiilissa jo...tosin en ole paljasjalkainen. Kaupungista lähtöisin ja toista kertaa Koskella, on se niiiin kiva paikka, että takas ol tultava :D Tiinabuumi takuulla on ollu jossain vaiheessa, meillä kun koulussa omassa luokassa oli parhaimmillaan 3, siinä sitten arvottiin vastausvuoroja :roll: No ei nimionneksi "miestä" pahenna, mutta täytyy kyllä olla tarkkana koiruuden nimen kanssa! Muuten on kohta kolme tai enemmänkin Tiinoja joiden karvakavereilla on sama nimikin ja sama kotisuunta 8) Nii, että kertokeehan paikalliset Tiinat niitten tyttöjenne nimiä, jotta ei mene ihan hassuksi :lol: No ei vaan...yritän käyttää mielikuvitusta hioessani kakaralle hänen näköistään nimeä, mutta ei oo ollu heleppoo :shock:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 10:13:30 
Poissa
Sisäpiirissä

Kait se täytyy tätäkin päivitellä...

Dafne muutti enkelikuoroon ja tähdeksi taivalle, rakkaimpani jätti meidät muut tänne aivan liian aikaisin. Myrna ja Lilli tuossa edelleen touhuavat mukana, Lilli nauttii jo vanhuuseläkettä ja on jäänyt harrastuksista pois ja mutustelee nakkeja ihan vaan huvin vuoksi, ei tartte enää tehdä mitään niitten eteen :P Myrna taistelee invalidina ja yrittää parantua vielä...jatkoajalla se on jo, tiiä sit kuinka kauan enää ja miten tilanteet etenee...Mutta sitten iloisiin asioihin :wink:

Eilen meille muutti Pirre (Danemanian Special One), ja mä olen jo niiiin rakastunut siihen, miten helppoa oli ottaa muksu tutulta ystävältä. En ole ikinä ketään hoitokoiraakaan saanut näin helposti sisälle laumaan, tutustumisrituaalit kesti ehkä kaikki 3min jonka jälkeen kööri toimi yhteen. Lilli on herännyt eloon taas, se tuijottelee tuota mukulaa ulkona puskien takaa silmä kovana, ja jos mukula jää haistelemaan jotain kohtaa joutuu Lilli hipsuttelemaan märän nurmikon poikki katsomaan että mitä jännää siellä oikein on. Se ei enää siis vain nuku sohvalla...Myrnan joutuu pitämään ulkokarkeloista tietenkin liikuntarajoitusten vuoksi poissa, mutta sisätiloissa käydään hurjia etutassunyrkkeily matseja sekä örinä "kenellä on isoin kita" näyttelyitä.

Ja ennen kaikkea mä olen saanut sen touhukoiran, tänään ollaan jo käyty vähän kaupunkikävelee ja shoppailee mustissa ja mirrissä ihan tilipäivän kunniaksi :BLAH: Illalla meinasin alottaa sit ihan katselee noita vauvaopetuksen saloja, vieläköhän sitä itsekkään muistaa että miten kaikki alkoi, yli puol vuotta kouluttamatta omia koiria on voinu tehdä opetustason alenemista jo. Aivan ihanan helppo pentu ja niin "käteen sopiva" P.S. Se nukku 11h yöunet, ilman "vesivahinkoja" ja sen joutu herättää aamulla, siitä asti se on kin sit mennyt ja lujaa...aivan ihana...aim sou in lööv :ihku:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 10:19:57 
Poissa
Harkitsee isompaa autoa

ONNEWA PIENOKAISESTA TÄTÄKIN KAUTTA :wink: . Teretulemast ens viikolla :wink:

C´mon Pretty Woman eli Vappu 27.5.04-6.4.13

Menossa mukana:
Jättiläisen Jägermeister "D´won" eli Markku
C´mon Expected Choice eli Lola
personal.inet.fi/koti/dalton

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 10:51:02 
Poissa

Onnea uudesta tulokkaasta! Kiva lueskella näin iloisia päivityksiä! :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 11:06:23 
Poissa
Sisäpiirissä

Lämpöiset onnittelut uudesta tulokkaasta! Ei olisi Pirre voinut parempaa kotia saada!! :hymyä: Toivottaapi: ADHD iskä ja sen perhe

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 11:20:54 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

ONNEVA UUVELLE VAAVILLE :ihku:
vuokko ja karvakorvat

Poissa vaan ei unohdettu: Donna&Lilla&Kiki&Musu

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 11:38:19 
Poissa
Luppakorvat tötteröllä

IHANAA! Oikein paljon Onnea pikkuisesta! Mä voin kuvitella jotenki millainen pakkaus sielä sulla on :wink:

Terveisiä Nasu-puolisiskolta ja muulta porukalta. Toivottavasti pian nähdään!

Joko sä sen maalasit?? :wink: 8)

Mini ja Macy 02/97- 08/11

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 11:52:24 
Poissa
Sisäpiirissä

Onneksi olkoon paljon waavelista! Ja D-merkkinenkin vielä. :P

rottweiler
*LV, EE JMVA Chameur "Ketku" 03/2012

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 15:17:22 
Poissa
Pentulaatikossa

Paljon onnea pienestä!

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.08 15:37:07 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Oi jessus!
Onnittelut ihanasta tyttölapsesta! :lakastan:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia