Tiedän vetäväni nyt pääni vadille mutta anti mennä. Nyt ei enää kykene oleen hiljaa ja naureskeleen sivusta tätä seuratessa. Allekirjoittanut kun sattuu olemaan se niin vihattu ja parjattu ensimmäisestä dogista luopunut ja uuden hommannut... Meidän stoori? Tulee pitkä ja epämieluisa tarina, mutta ehkä sen kertomalla saisin jonkun edes joskus ajattelemaan asioita hiukan toiseltakin kantilta, asiat kun ei aina mene niin kuin niiden pitäisi mennä. Ei vaikka kuinka vittumaisella pohjalaisella luonteella koittaisi niitä asioita kursia kasaan ja saada luistamaan. Mulla siis tuli monen vuoden haaveen jälkeen 2005 taloon Turo, elämäni rakkauspakkaus, edelleenkin se "once in a lifetime"-doggi. Omalla tavallaan vaikea mutta silti äärimmäisen rakas koira. Ongelmat alkoi 5kk iässä kun jouduttiin äkillisesti muuttamaan rivarista kerrostaloon, johon Turo ei sitten vahtiviettinsä ja orastavan eroahdistuksensa takia sopeutunutkaan. Lopputuloksena olikin sitten häätöuhka Turon ollessa rapian vuoden. Tätä ennen oli pamahtanut 30 000€ ulosotot ex-ukon jäljiltä, samaan aikaan avomies kiskoi piriä enemmän kuin moni keskiverto katunisti onnistuen "hoitamaan" minunkin asiat perseelleen jopa tietämättäni. Siinä sivussa hoitelin kevään ja kesän aikana velipoikaa katkolle pariin kolmeen otteeseen, hoidin ja jeesasin lakoamispisteessä olevaa veljenvaimoa sekä heidän 1.5v ja 5kk muksuja niin että pysyisivät ees mukulat hengissä. Päivät meni jotakuinkin näin : Aamulla klo 4.30 herätys, koiran kaa lenkille, 6.00 varmistus että lapset hereillä ja veljenvaimo sen verran tolkuissaan että kykenee lapsille laittaan sapuskan, 6.30 hakeen tenavat ja kohti tarhaa, siitä vitullista kyytiä bussille ja kouluun. N. klo 15 asti hermolepoa koulun penkillä josta kotiin, matkalla hoitaen puhelimitse sossun kanssa asioita ja siitä hakeen lapset ja viemään äidilleen, mikäli oli siinä kuosissa että lapset sinne pystyi jättämään. Jos ei, niin mukulat itselle tai vanhemmille hoitoon. Kotio ja jälleen lenkille. Tarkistus onko ukko käynyt kotona ja jos on niin mitä on kämpästä myyty. Kotihommat, iltapissitys ja taju pois ja sama rumba aamusta. Tässä tiivistýs meidän päivän ohjelmarungosta. Paljon jäi poiskin mutta noin se suurinpiirtein meni. Kesän aikana oma kunto alkoi ropista viemäristä alas, ei lomaa koulusta(4 viikkoa jonka ajan olin sit kuitenkin harjoittelussa) ei pientäkään hengäshdystaukoa kotona ja perheessä jylläävistä ongelmista.
Siinä kohtaa kun loppukesästä alkoi olla isännän touhut maailmalla siinä pisteessä, että meillä nukuttiin ysimillisen kanssa ja vuokraisäntä oli laittanut viimeisen varoituksensa Turon haukkumisesta poissa-ollessani kotoa oli aika miettiä miten tästä eteenpäin. Omat voimat oli siinä pisteessä etten enää nähnyt mitään muuta keinoa alkaa syntynyttä sumaa purkamaan kuin etsiä Turolle uusi koti ja laittaa ukko hoitoon. Alkusyksystä 2006 Turo sitten muutti, mulla ei enää ollut kykyä tarjota sille elämää, jonka se olisi ansainnut, etenkin vielä tuon häätöuhkan ollessa päällä. Yritettiin kyllä etsiä uutta kotia mutta aika tuli vastaan, ei onnistunut. Eroahdistukselle koitettiin kaikki mitä vain silloinen tietotaito antoi myöden, yritettiin, yritettiin ja vielä kerran yritettiin... Onnistumatta
seuraava syksy ja talvi on totaalinen black-out mun elämässä. Rauhoittavilla nukuin koko sen ajan. Aivan täydellinen talviuni, ei iloa ei surua ei mitään. Kaikki kipu , tuska, ilo ja onni kateissa. Sanotaan, että masentuneiden ihmisten elämästä lähtee värit ja tuoksut. Tää on totta, mä huomasin kevään tulon vasta vuonna 2009 :O
Tein 2 vuotta töitä niin, että sain elämäni raiteilleen, kaikki tähdäten siihen, että vielä jonain päivänä TD mun rinnallani kulkisi loppuun asti. Hommasin asunnon johon mahdollisesti metelöiväkin TD oli tervetullut, painoin töitä kuin hullu, sain raha-asiani kuntoon, omat voimat palautui ja tein helvetillisen työn että sain kaiken rullaamaan pitkäkestoisesti niin kuin pitääkin, siinä onnistuen 110%:sesti. 2008 aloin puhumaan että ehkä vuoden kahden päästä aika olisi kypsä koiralle. ilman Hannan apua, tukea ja lupausta seistä rinnalla , en olisi Tahvoa lähtenyt hakemaan kesällä 2009 Tanskasta. Mulla on kuitenkin tieto siitä, että jos mulle joskus käy jotain(halvaannun tai heitän lusikan nurkkaan), niin Tahvolla on toinen koti valmiina, tuki ja turva meille molemmille. Kiitos Hanna!
En ole katunut hetkeäkään Turosta luopumista, se oli sen hetkisessä elämässäni ainoa järkevä ratkaisu, tiesin että se umpisolmu jossa olin elämäni kanssa, ei aukeisi viikossa, vaan että aikaa tulisi kulumaan kohtuuttoman paljon koiran kannalta. Sen vuoksi oli kaikille, ennen kaikkea Turolle parasta, että uusi koti löytyy mahdollisimman pian.
Mun ja Tahvon elämä? Loistavaa! Mulla on täydellinen 19kk ikäinen nuorimies kotona, elämäni valo, raitapaita joka pitää mamman järjissään ja jaksaa päivästä toiseen olla aina yhtä reipas ja rakastettava. Nykyisin on vakituinen työ, uusi isompi asunto joka varta vasten Tahvoa ajatellen etsittiin ja jonka vuoksi maksan nyt tuplaten vuokraa aikaisempaan asuntoon nähden

Se kaikki on kuitenkin sen arvoista. Työmaalla olen onnistunut saamaan fanaatikon maineen pikkujoulusesongin aikana kun työvuorolistoja tehdessäni olen muille työntekijöille ilmoittanut että on satavarma, etten yli 9 h vuoroja tee ellen itse pääse välissä käymään kotona, että mun on hoidettava Tahvo ensin, sitten työt .
Ja jeps, isäntä lähti ja koira tuli tilalle, en ottanut uutta riskiä, että herraskainen aiheuttaa lisää ongelmia. Nykyisin uusi mies talossa, tosin mentaliteetilla : jos ei mun ja Tahvon meno miellytä, soita saatana taxi ja lähde kaljalle.
Tässä näin kiteytettynä mun tilanteeni, turvallisuussyistä jätin pois osan 2006 vuoden henk. koht. ongelmista, Misa ymmärtää mitä tarkoitan, muiden ei tarvitsekkaan