tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 22.04.18 00:45:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 295 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26.03.03 14:02:28 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

:lol: Kertokaa mitä omituisia kommentteja olette kuulleet koiristanne.

Eräs näyttelyssä ollut pikku poika totesi äidilleen kookkaan doggiuroksen nähtyään: " Äiti, kato munakoira!" :oops:

Sen ole huomannu, että vanhat mummot ja "kännikalat" ovat kaikkein hanakampia kaduilla jututtaan ja kommentoimaan dogin kanssa kulkijaa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.03 14:44:01 
Poissa
Kuola poskella

Muutama vuosi siten, kun 101 dalmatialaista elokuva tuli ulos ja buumi oli pahimmillaan kuului aika moneen kertaan pikkulasten suusta: "äiti kato, dalmatialaiskoira". Ja mulla on aina ollu tiikureita, joten sinnepäin joo... :)

Meikäläinen ei vissiin oo hankkinu doggia missään huomionhakumielessä, kun mulla tosissaan toisinaan kyrsii eikö missään saa kulkea rauhassa ilman että joku huutelee perään ja osoittelee. :? Välillä tuntuu, että vaikka kuika se koiran koko kauhistuttas, niin voisivat pitää kommentit omana tietonaa. Kysehän on kuitenkin mun omaisuudesta. Meneekö kukaan haukkumaan ääneen esim. jonkun autoa ruman väriseksi jos omistaja seisoo vieressä?? Tai lasta rumaksi?

Noh, onneksi ne kommentit on kuitenkin enimmäkseen positiivisia. :D Ehkä mä kestän tän... voiphan se johtua siitäkin kun työskentelee asiakaspalvelussa mielin kielin, niin vapaa-ajalla alkaa tuntua, että antakaa jo mun olla...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.03 15:17:42 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Hei hurraa! Viimein muistin salasanan tähän foorumiin ja saan kommentoitua.

Dalmatialaiskommentit ovat arkipäivän kamaa aina kun ohi menee alle kouluikäisiä vekaroita, harlekiinikoira kun on kyseessä.

Paras kommentti tähänmennessä on toissakesältä: olin lenkillä ja vastaan tuli äiti-lapsi yhdistelmä. Kiihkeä sopotus ja neuvonpito alkoi jo kaukaa, meitä kohti osoiteltiin ja huidottiin. Sanoista en saanut selvää ja meidän kohdalla molemmat olivat coolisti vaiti. Kaksi metriä ohi päästyään äiti sanoi kuuluvasti opettavaisella äänellä 'minähän sanoin ettei se ollut vasikka'. Pääsi allekirjoittaneelta hallitsematon naurunpyrskähdys.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.03 16:12:58 
Poissa
huppupelikaani

Jatta kirjoitti:
Hei hurraa! Viimein muistin salasanan tähän foorumiin ja saan kommentoitua.

Heippa Jatta!
Olisit lähettänyt minulle sähköpostia ettet muista salasanaasi :lol:

Jos nyt jollain on tälläinen samanlainen ongelma ettei muista salasanaansa niin minulle vain rohkeasti postia: obeesi@hotmail.com

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.03 08:18:38 
Poissa
Kuola poskella

Tuon dalmatialaishomman tavoin toinen meillä tämän tästä lasten suusta kuuluva kommentti on "tuolla on koira ja kissa". Siis kun kulkee dogin ja affenpinserin kanssa. Lapsukaisten mielestä ei vissiin ole mahdollista, että kaksi otusta moisella kokoerolla (70 kg vs 7 kg) vois edustaa samaa lajia. Eilen tuli sitten aikuisempi versio samasta: "vasikka ja... koira".

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.03 08:58:54 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Hihiii... Kuljin viime kesänä Jetron kanssa kaupunkikävelyillä ja sitten eräs päivä liikennevaloissa suojatiellä viereen pysähtyi lastenrattaat, josta kurkisti ei-vielä-montaa-sanaa-sanova aurinkolasipäinen kakru, joka kylmänrauhallisesti tuumasi; 'Iiiihahaaa...' :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.03 09:08:26 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

Norwichi ollut chow chow,venhänterrieri,cairn,norfolk,aussi ja tanskandoggi sekä kissa....

Doggi se vanha ikuinen poini taikka lehmä,tappajakoira (?)....

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.03.03 09:36:53 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

Nii-in, taitaa suurin osa olla sitä heppa, poni ja vasikka osastoa. Eilen eläinlääkärissä kommentti oli, että " Oi ku kiva, tämä on yhtä helppoa kuin vasikan kanssa", verikokeen ottaamisesta oli kyse.

Eipä silti, eräänä iltana ukon kans vahattiin toosaa ja yhtäaikaa todettiin "Kato keltanen doggi!" No, sitte rupes hillitön naurun remakka, siinä mies vei riimussa vasikkaa. :lol: :lol: :lol: Ei voi mittään, jos itelläki lipsahtaa tiikerin ja jo pois menneen keltaisen onnellisena omistajana.

Minä en ite enää jaksa hetkahtaa kokoon liittyvistä kommenteista, ei edes kohtelias nauru tyrskähä enää. Tuliski välillä jotain omaperäisempää.
Toisaalta dogit ovat sen verran kunnioitusta herättäviä ja ylväitä olemukseltaan, että harvempi joka ei doggia tunne näkee siinä mitää hellyyttävää tai humoristista.

Meillä tytöt puhuu vallan "Tanskan lokeista"...vain siivet puuttuu 8)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.03 00:09:47 
Poissa
Osaa väistellä kuolaroiskeita

Juu. känniset ihmiset ne vasta kivoja ovatkin. Varsinkin jos "osaavat" kouluttaa koiria :evil:

Paras oli kun olin mun sinisen kanssa ulkona, niin eikö siihen paukahda käänninen akka selittää, että mulla on liian kiltti DOBERMANN. Akka rupee repii multa hihnaa käsistä ja kertoo kuinka Hän aikoo opettaa mun dopperille kuinka sen pitää käyttäytyä ja rähistä.

Lopputulos oli se että mun doggini huokaa syvään ja istuutuu mun viereen ja kattoo mua sen näkösenä, et meinaatko sä mamma hermostua jo vai tarvitseeko hänen itse tehdä jotain. Lopuksi täytyy myöntää että menihän mulle sitten se herne nenään ja syvälle... Oli meinaan se akka sitten puskassa ja syvällä....

Noi poni ja vasikka jutut on kyllä aika tuttuja kuin myös dalmis

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.03 09:37:30 
Poissa

"kuuluuko tämä vinttikoiriin?" "mullakin oli tanskalainen koira" "onko se vihainen? :roll:

paras oli mun mielestä kun olin sinisen dogin ja lapinkoiran kanssa liikenteessä ja yksi tuli kysymään että "voooooi, onko tämä tuon pentu?.."
Ja lappalainen oli 12v doggi 2v ja yhden näköisyys... no..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.07.03 10:12:00 
Poissa

Oltiin tuossa yhtenä iltana lauman kanssa ulkona, kun vastaan horjui mies ja nainen, lähipubista kotiutumassa.

Nainen: "Onpas komeita koiria, minkähän rotuisia ne on?"
Mies: "Tuo isoin on irlanninsusikoira, pieni lapratorinnoutaja ja tuo yksi on sekarotuinen, koska vain sekarotuisiin syntyy tuollaisia rumia kirjavia."

Siis... täh? :shock:

Harvemmin keltaisen tanskandogin ja irlanninsusikoiran toisiinsa sekoittaa, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Miehen logiikka sitä paitsi ontui pahasti, sillä se "ruma kirjava" oli tiikerijuovainen doggi ja täysin puhdasrotuinen vielä :lol: , mutta se "lapratorinnoutaja" sen sijaan _on_ sekarotuinen (eikä muuten muístuta pätkääkään lapukkaa, kun on bullmastiffin ja amstaffin sekoitus) ja samanlainen tiikeri kuin Sagakin.

:roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.07.03 00:29:12 
Poissa
Luppakorvat tötteröllä

Tuolla toisessa ketjussa jo kerroinkin tämän "poni ja dalmatialainen" -jutun... meilläkin suurin länkyttäjäryhmä on denat ja muut laitapuolen kulkijat. Mulla menee täysin hermo känniläisten kanssa, jotka tulevat käsi ojossa taputtamaan koiraa.
Perheet ja nuoret harrastavat tätä "vasikka-poni-lehmä-hevonen" -osastoa, aika harvoin kukaan keksii mitään omaperäistä. En tajua, miten jotkut keski-ikäiset äijät kuvittelevat, että niiden vasikka-kommentit saisivat mun ikinä hymyilemään tai nauramaan... ja sitä niistä monet kuitenkin silmää iskien yrittävät.

Tänään kyllä repesin täysin, kun kolme nuorta kundia ja yksi tyttö tulivat mua vastaan. Yksi pojista sanoi kovaan ääneen: "Voi v...u, mikä lehmä!" Sen jälkeen hänen naamansa kalpeni ja ilmeensä vakavoitui, kun hän nopeasti paikkasi: "siis toi koira!" :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.07.03 11:17:55 
Poissa
Kuola poskella

Edellistä doggia sanottiin pentuna ajokoiraksi, ja tietysti perinteiset
ompa vasikka, lehmä yms :?
Tämän nykyisen 3kk harlekiini ntin kanssa olemme jo monesti saaneet kuulla että ompa ihana dalmatialainen :lol: nti on nyt täysikasvuisen dalmiksen kokoinen :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.07.03 18:07:07 
Poissa
huppupelikaani

Eerika kirjoitti:
Tänään kyllä repesin täysin, kun kolme nuorta kundia ja yksi tyttö tulivat mua vastaan. Yksi pojista sanoi kovaan ääneen: "Voi v...u, mikä lehmä!" Sen jälkeen hänen naamansa kalpeni ja ilmeensä vakavoitui, kun hän nopeasti paikkasi: "siis toi koira!" :lol:

:lol: :lol: :lol:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.07.03 07:09:53 
Poissa
Melkein sisäsiisti

Kun ostimme ensimmäisen doggimme, niin saimme kuulla, että olimme ostaneet saksanseisojan. Kun selitimme, että ei kyllä tämä on tanskandoggi, niin ihmettelivät siinä sitten suureen ääneen, että herra jestas! onko ne noin pieniä? Eipä siinä sitten muuta, kun selittämään, että tämä on vasta 4kk vanha ja kyllä se tästä vielä kasvaa. :roll:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 295 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia