tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 25.05.18 02:49:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 27.05.13 09:29:42 
Poissa
Pentulaatikossa

Hei,

kyselisin kokemuksia kokeneemmilta :)

Oli tarkoitus että meille tulisi pentu nyt kesällä, parin viikon päästä. Sain tietää että olen raskaana ( ennestäänkin lapsia mutta isoja, vanhin 19 ) ja vauva syntyisi talvella.
Olen vähän kahden vaiheilla tässä. Vauva nyt toki kulkee liinassa mukana tai voi jäädä kotiin mikäli joudun yksin ulkoiluttamaan. Eikös kuitenkin 16 ja 19 vuotiaatkin pärjää hyvin koiran kanssa? Ainakin ovat pärjänneet parin aktiivisemman mutta hitusen pienemmän rodun kanssa.

Kiitosta etukäteen :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.05.13 20:30:37 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Vertailun vuoksi, olin 21 vuotias kun otimme miehen kanssa ensimmäisen doggimme. :winkuti: Eli ihan varmasti isommat lapset pärjäävät koiran kanssa, kun koirakokemusta kuitenkin on. Ei doggia kuitenkaan voimalla hallita, ei tämmöinen 165 cm nainen paljoa hihnan päässä paina, jos koira ei muuten ole hallinnassa.

Sen sijaan sitä varmasti pitää miettiä sitten itse jaksaako vauvan ja koiran yhdistelmää kuinka hyvin, yksilöllistä sanoisin ja riippuu vauvastakin, kuinka hyväuninen kaveri sattuu olemaan. Sinulla on siinä mielin hyvä tilanne, että jos otatte pennun, niin ehdit raskausaikana kuitenkin opettaa sille paljon ennen vauvan syntymää.

Meillä on nyt itsellämme 3, 6 ja 8-vuotiaat lapset ja 9 kk ikäinen doggipentu. Tällä hetkellä tuntuu, että aika pennun ottamiselle oli tosi hyvä, yhtään aikaisemmin ei olisi kannattanut. En olisi itse jaksanut panostaa koiraan riittävästi aiemmin, mutta nuo meidän lapset on olleetkin vauvoina ihan kohtalaisen haastavia nukkumisen kannalta. Pennun pampulan kanssa on huomannut, että tuo nuorin saa varoa, koska ei pentu sillä tavoin hallitse raajojaan, eikä tajua että lapsia voisi varoa innostuessaan touhottomaan. Teillä taas tilanne menisi toisinpäin, eli koira ensin, vauva sitten ja ihan hetihän se pieni vauva ei vielä lattiatasossa oleilekaan.

Valitsisin kyllä mahdollisimman rauhallisen pennun ja ottaisin pennun heti kun mahdollista, mitä aiemmin nyt, sitä parempi. En kuitenkaan pidä mitenkään mahdottomana asiana pennun ottamista, mutta itse varmasti osaat tilanteesi analysoida parhaiten. Myös sen, ottaako perheessä muut jäsenet kuinka paljon vastuuta koirasta, varsinkin siinä vaiheessa kun vauva on ihan pieni vielä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.05.13 10:25:41 
Poissa
Etsii "tiikerin kestäviä" leluja

Lapsi+doggi-yhdistelmästä ei kokemusta, mutta itse olin 18v ensimmäistä doggia ottaessa joten joo, hyvin pärjää :lol:

In loving memory;
Wilhellmiinan Ör-Wökki "Jojo" s. 9.6.2005-17.2.2012

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.06.13 21:55:05 
Poissa
Pentulaatikossa

Onhan se Doggi koulutettava. Ja revittävä aikaa siihen. Tietysti jos saat sellaisen unelma tapauksen,rauhallisen jne niin kuka sille ei pärjäis :lol: ??. Mut ääripäästä joku energisempi ja vaativampi, niin tossa 8kk iässä tuskin 19 veellä saati 16 veellä on ensimmäisten polvilentojen jälkeen hirmuisesti rohkeutta jatkaa FYYSISESTI koiran kanssa. Kaikki koulutus , lenkitys ym on sinun vastuulla. Järki käteen. Doggia ei pidättele FYYSISESTI edes 130kg siellä hihnan päässä jos tarpeeks on kierroksia kerenny vetää :lol: .

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia