tanskandoggi.takaisin.fi

Keskustelua Tanskandogeista
Tänään on 24.05.18 00:39:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 18.01.12 22:12:30 
Poissa
Kuola poskella

Meilläkin on jalka ongelmaa. Onkohan ideoita mistä meidän ongelma on tullut?

Meillä Bonon molemmissa etujaloissa sisimpien varpaiden yläpuolelle on tullut "hiertymät". Bono oli meidän loman ajan hoitolassa (alle viikon). He eivät maininneet mitään moisista "haavoista".

Toisessa se todellakin on vain märkivä haava, mutta toisen jalan kun puhdistin mädästä, alta paljalstui iso n. 1,5 reikä. Kun suihkuttelin reikää ja puhdistin niin huomasin reijän ulottuvan ihon reunojen alle. Alue on hiukan tulehtunut ja aikapaljon turvonnut reunoilta. Yritin hienosti laittaa reikää eritettä keräävää sorbat nauhaa, päälle pehmeää kudosnestettä imevää "imusientä" ( en tiedä virallista nimeä=) ) ja Mefixiä pitämään niitä paikallaan...kuten arvata saattaa hieno haavanhoitosetti oli purtu pois alle 5 minuutissa. Meinasin, että katselen viikon ja vien sitten lekurille jos ei ole lähtenyt umpeutumaan.

Mistähän moiset ovat voineet tulla? :shock: :?:

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 08:27:32 
Poissa
Sisäsiisti

Jos koira pääsee nuolemaan niitä, niin ei parane. Kauluri päähän, jos ei anna siteiden olla. Itse pesisin esim. Betadinella pari kertaa päivässä ja laskisin viileää vettä vähän aikaa. Pääasia, että pysyy puhtaana ja haavaerite tulee putsattua pois.

Tuohon en osaa sanoa mitään mistä on tullut.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 11:58:15 
Poissa
Sai koiran istumaan käskystä

Niin minkä aikaa ne on ennättäneet jo olla? Mun mielestä viikon katselu kuulostaa aika pitkältä ajalta, varsinkin jos on märkivä. :? Mä oon sen verran huolissani aina kaikista pienistäki jutuista, että ite veisin kyllä lääkärille varmaan jo heti, ainakin saisi antibiootit tulehdukseen jos ei muuta.

Lisäks kyllä soittaisin sinne hoitolaan, jos ne siellä ollessa on ilmaantuneet, että mistä on mahdollisesti tulleet.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 14:08:28 
Poissa

Voisko olla että on hoitolassa raapinu häkkiä (tai missä se nyt on ollutkaan) niin paljon että olis jalat auki? Hoidosta en ossoo sannoo, puhdistelisin ja teippaisinkin ehkä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 15:37:57 
Poissa
Tikkukarvoja kantapäissä

Kyllä mä lääkäriin veisin jos märkää kerta erittyy ja on ruvennut "onteloo" tekemään haavan reunojen alle. Ihmisilläkin aloitetaan jo tuommoisesta antibioottikuuri kun selkeät tulehdusoireet on ja jos vielä pääsee nuolemaan haavaa ja viemään bakteereja suusta sinne niin siinä on valmis paketti jo... Kauluri kaulaan ihan ekaksi :) Tsemppiä paranemiseen :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 15:49:21 
Poissa

BonojaAda kirjoitti:
Meillä Bonon molemmissa etujaloissa sisimpien varpaiden yläpuolelle on tullut "hiertymät". Bono oli meidän loman ajan hoitolassa (alle viikon). He eivät maininneet mitään moisista "haavoista".

Toisessa se todellakin on vain märkivä haava, mutta toisen jalan kun puhdistin mädästä, alta paljalstui iso n. 1,5 reikä.

Ei selviä oikein et 1,5 mitä? mm? cm?? syvä? leveä? Tätä kun uudemman kerran luin, niin jos tähän aikaan vuodesta tosiaan märkii, niin lääkärille vaan. Meillä on mm. kissaa jouduttu käyttämään lääkärillä kun poltti käpälänsä, eikä saanut antibiootteja, koska lääkärin mukaan talvi-aikana ei herkästi ala tulehtumaan.

Toivotaan, että selviää pian mistä on kyse ja koiran olo helpottuu. :tsemii:

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.12 17:58:43 
Poissa
Kuola poskella

Jonski: :) Joo tarkoitin 1,5cm. Reikä on joo aika iso...mut ei mua silleen hirvitä, kun tiedän jonkin verran haavoista ja olen elämässä paljon pahempiakin nähnyt.

Voihan se olla, että häkkiin on raukka raapinut, koska oli aika allapäin kuulemma ollut hoitolassa (aluksi). Itse ajattelin, että on jonkun pahemmankin bakteerin saanut, joka alkaa "syömään" kudosta eli leviää.

Hain koiran viime sunnuntaina. Tiistaihin asti se märki ja oli tulehtuneen näköinen, mutta nyt ihan siisti ja "terveen" värinen.Ammottava aukko on edelleen. :(
Alkuun puhdistin suihkun alla ja välillä keittosuolalla + sidokset. Ens alkuun Bono nuoli jonkun verran jalkaa. Kai sitä häiritsi ne tupot, joita yritin hienosti laittaa. Bonolla on myös jotenkin ihmeellisen muotoinen pää, koska kaulurin onnistuu myös aina irroittamaan päivän aikana..

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.02.12 17:26:58 
Poissa
Pentulaatikossa

Miten jalan kans kävi, parantuko kotikonstein?

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.02.12 18:32:34 
Poissa
Kuola poskella

Moikka vaan..

Käytin lääkärissa ja lääkäri sanoi, että on hyvin parantumassa. Oli arpikudosta jo muodostumassa vaikkakin jonkun verran tulehtuneen näköiset. Saatii Fusiderm voidetta ja sitä laitoin parikertaa päivässä melkein viikon. Jos tällä ei olisi mennyt ohitse niin antibioottikuuri. Nyt arvet jäljellä :lol: Onneksi näin. :tsemii:

Lääkäri ei halunnut lähteä veikkailemaan mistä tuli, mutta sanoi olevan mahdollista, että on itse aiheutettua eli purrut tylsyyttäät jalkoja-->tulehdus. Tiedä häntä sitten..
Ainakin sen opin, etten yksin yhtä koiraa vie enää hoitolaan.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia